Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  Jste přihlášen jako: Anonym  (Nemůžete tedy vkládat příspěvky do diskuze.)

  ... návrat do rubriky.


  Od:   vejmi    (Pondělí, 26.1.2004 17:28)
 
Komu:  
all
 
Text:  

Bukačovy akrobatické schopnosti : www.glidingfly.com

 


  Od:   motor    (Pondělí, 5.5.2003 16:16)
 
Komu:  
all
 
Text:  

no, uz viem ako chuti tretinkovy klapak. ale prezil som to. pohoda. este to xe ustredovat tu termiku. plus precitanie si toho clanku ako tocit termiku.. nex ju nesekam aby to neklapalo.

 


  Od:   motor    (Pondělí, 14.4.2003 10:08)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ved prave ja uz som s usami mal skusenosti ak sa to tak da povedat. a vazne iba malicke. ked vidim niekde obrazky na nete ake usi sa robia, tak take zas nie. len ak mam paloucek medzi stromami, esickovat sa moc neoplati. takze ked nie usi ani chvilkove pribrzdenie, tak mi ostava uz iba spirala.. ;-)

 


  Od:   Mirk    (Sobota, 12.4.2003 18:06)
 
Komu:  
Zbyněk
 
Text:  

Já to taky dělám jen když musím, pravda je, že je to fakt rizikové, ale lepší trochu zariskovat než skončit v křoví, samozřejmě je ještě lepší získat správný odhad, ten ale získáš jen zkušenostma.

 


  Od:   Mirk    (Sobota, 12.4.2003 17:58)
 
Komu:  
motor
 
Text:  

Uši před přistáním ne moc dobré, nemusí se dofouknout symetricky jak píšeš a při dofukování se mění úhel náběhu. Jednou jsem létal na mezi při silném větru který ještě zesílil, tak jsem přistával s klaplýma ušima, abych se vůbec na zem (a dopředu) dostal...

 


  Od:   Zbynek    (Středa, 9.4.2003 14:23)
 
Komu:  
mirk
 
Text:  

Jo, to jsemtaky driv delal, jednak to vypadalo efektne a potom - kdyz jsi to dobre odhadl, pristaval si po poslednim kyvu na nohy na nulove dopredne rychlosti. Jenomze jsem to jednou odhadl spatne a pak jsem si pul roku nemohl sednout. Mohu mluvit o stesti, ze to dopadlo takhle. A jeste jedna poznamka - kdyz padak zabrzdis a on je za Tebou a chysta se Te predbehnout, je to velmi nestabilni rezim a zejmena tesne nad zemi (20-10m) se jedna o vysloveny pokus o sebevrazdu, zejmena je li nad zemi termika a mas li rychlejsi padak (staci Yoki, nebo jakekoli jine Bcko). Zbynek

 


  Od:   motor    (Neděle, 6.4.2003 11:11)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ne, vyzkousim si to. ale v dostatecne vysce a budu sledovat klesani na variu. dikes a myslim ze uz vic se nebudu rozpitvavat

 


  Od:   motor    (Neděle, 6.4.2003 11:09)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ja jsem nedelal pulklap. a o pretahnuti jedne strany vic nemuze byt reci protoze kdybych to udelal, tak do druhe strany protoze do te bylo vic prostoru. nekdy to snad zkusim cos mi napsal. ale snad to nebudu potrebovat. spis to byl poryv, protoze slo spis o to ze jsem brzdil spis dele nez asymetricky. beztak me to nedela zcela mimo zodpovednosti. a fullstahl to nebyl. to uz jsem si udelal jednou na donovalech s tim ze jsem posledni metr vysky uz nemel dopredni rychlost ale jsem jako ve vytahu klesl. a to me tehdy poucilo dokud mohu muj Ponytrek tahat.

ted se mi to uz nestane. snad. protoze ted uz brzdim tak malo na pristani, ze vazne posledni metr vysky dotahnu a trebaze je to rychlejsi pristani, nemam obavu ze si vyrobim zas neco blbeho. akorat jsem pote dost premyslel o tom jestli kdybych udelal malicke usi, ze by se nic nestalo. jenze kratce predtim jsem cetl ze usi nad pristanim nejsou dobre protoze se nemusi dofouknout symetricky. ja uz pristaval do mensi plochy s malyma usima a pohoda. ale tenkrat...

 


  Od:   Mirk    (Sobota, 5.4.2003 17:14)
 
Komu:  
motor
 
Text:  

Start a přistání je vždy nejrizikovější částí letu. Asi vím, co se ti stalo a dělá to spousta lidí včetně mě, totiž když nechci být na přistání "dlouhý" (je tam křoví nebo něco jiného,prostě malý prostor), tak v pár metrech zabrzdím tak na 50% a hned zase odbrzdím, padák se na chvíli zastaví a pak se zase rozjede s vyšší klesavostí. Není to nejbezpečnější, ale co už... Pokud si v tom manévru brzdil, tak jsi musel asymetricky přetáhnout jednu stranu padáku (třeba ti pomoh boční poryv, třeba si odbrzdil jednu stranu o chvíli dřív - náběh do negativky, co já vím...) Půlklap se na přibržděném padáku "vyrobí" dost těžko...

 


  Od:   motor    (Pátek, 28.3.2003 10:39)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

jo, to co sa mne stalo urcite nebolo brzdenie iba jednej strany. skor by som povedal, ze som vplyvom kratkosti casu zabrzdil par metrov vyssie takou mierou ze to bolo cca 50% ci kolko, mozno viac. urcite som nedal ruky pod zadok. az taky blb nie som. proste bud vplyvom toho vetra /hore fukalo dost, dole boli stromy/ alebo skor mojou chybou a plus blba nahoda ma trocha otocilo. urcite to nebol pad z niekolkych metrov. len som sa zuchol a bola tam ruka. ale aj noha sa ti moze zlomit dost blbo. radsej nelietajme vobec a je to. to nas moze akurat zrazit auto, ci uhoriet v dome.

 


  Od:   Mirk    (Pondělí, 17.3.2003 20:39)
 
Komu:  
motor
 
Text:  

Brzdit, zvlášt jen jednu stranu pár metrů nad zemí není nejlepší nápad, pokud to nebylo při půlklapu nebo při nečem jiném... To jsme se učili už na kurzu :-) Vždycky bych bral zlomenou nohu radši než páteř, taky proto, že už jsem byl svědkem kompresní zlomeny obratlů po nárazu bokem do meze po větru, sanitka, nemocnice, krunýř, 3 týdny ležet, 3 měsíce nelétat, děkuji, nechci, teď mě napadlo, že to můžu poslat do Nehod...

 


  Od:   motor    (Neděle, 9.3.2003 18:19)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ja co som si zlomil zapastie lebo som prebrzdil akosi jednu stranu tesne nad zemou, pootocilo ma a nestihol som dosadnut na nohy ktore som uz aj mal "vysunute". tak som "žuchol" bokom zadku a tak vlastne trapne zlomil zapastie. nohy by to 101% zabrzdili tu kineticku energiu. aj ta ruka tam bola dost nahodne v tej pozicii. no, co uz.

takze ty davas otazku ci je lepsie zlomena noha alebo kompreska chrbtice ci krku?

 


  Od:   Mirk    (Neděle, 2.3.2003 23:27)
 
Komu:  
Simon
 
Text:  

No to je pravda, v tom případě je důležité se vysunout ze sedačky dřív a dopadnou raději na nohy než na záda pokud to jde, jak se dívám na lidi co přistávají, nikdo to nedělá, ani já vetšinou ne. Myslím, že při dopadu na nohy hrozí maximálně její zlomení, rychlost klesání při půlklapu není zas tak vysoká...

 


  Od:   Simon    (Pátek, 28.2.2003 17:21)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

Z klapanců není třeba mít strach, pokud ovšem zrovna nejdeš na přistání a nejsi 5m nad zemí, pak to může skončit hodně blbě a můžeš se snažit sebevíc - měl jsem tu smůlu být toho očitým svědkem...

 


  Od:   motor    (Středa, 26.2.2003 0:55)
 
Komu:  
all
 
Text:  

no, odkedy som napisal ten prvy moj prispevok sem, uz ubehlo casu. hm... rad by som si vyskusal nacvik krizoviek. ale to by som musel byt lepsi pilot a mat viac prachov. myslim ze je to dobra vec. tak nevahajte a objednajte si to. teraz v marci zvyknu robit, nie? tak s chuti do toho...

 


  Od:   Mirk    (Pondělí, 9.12.2002 14:29)
 
Komu:  
all
 
Text:  

Z klapanců není třeba mít strach, je dobré si je úmyslně vyzkoušet a naučit se na ně reagovat správně a rychle, tj. náklon na zdravou stranu co to jde a přibrzdit zdravou stranu. Ačkové padáky se rychle zbrchají samy, není třeba jim ani moc pomáhat klepáním, jen při masivním půlklapu. Jednou mě u Jointa klaply 2/3 30m nad zemí, ale nezazmatkoval jsem a vpohodě vyklepal. Ted mam Transe a tomu je vetsinou treba pomoct, prave proto si pulklapy nacvicuju, aby me jarni termika nezaskocila...

 


  Od:   motor    (Středa, 5.6.2002 17:38)
 
Komu:  
all
 
Text:  

no. dnes som si dal par fajnych klapancov. bez aktivnej pilotaze, a to som len zaciatocnik cize nie uplne dokonala, by som mal padak v gulicke. alebo negativka. 4x mi klaplo necela tretinka. nic smrtonosne. ale moj ponytrek sa ajtak v tej termike dost mykal. na moj vkus az moc. to pustanie a pribrzdovanie podla toho clanku je fakt ucinne. sice to je jasne ale ajtak. bolo to este umocnene ze som zaciatocnik bez varia... no tak som si to do strihov casto hadzal. fuj. ked tocim a je riadnejsi poryv tak mi to dost myka. ale zijem. akurat som na Baranove pri BB /SR/ uneseny z termiky nechal zafuknut. pristal v kotline, zavetri, do svahu, kde bolo kusok miesta, ale nevedel to sedielko preletiet kvoli dratom. neznasam draty. vsade ich pchaju. no tak dik ze ste si vypoculi prve skusenosti zelenaca s klapanim. ten clanok je fajn. ak to aktivne nestrazite tak aj nenarocna termika klape dost. a to nehovorim ani o tom ako kridlo mykalo vpred alebo vzad.... tak zatim.

 


  Od:   Zbynek    (Středa, 13.3.2002 9:08)
 
Komu:  
Sachl
 
Text:  

Ahoj, mám výborné zkušenosti s Yokáčem o Jojowingu a pokud Ti už áčko nevoní, vyzkoušej béčkový Addiction. Já osobně bych Yokiho neměnil ani po roce a půl létání. Ale Gradienti dělají výborné padáky ve vyšších třídách, tak proč nezůstat u osvědčené značky? Zbyněk

 


  Od:   Sachl    (Úterý, 12.3.2002 18:59)
 
Komu:  
all
 
Text:  

mam zkusenosti jen z ackami od gradientu a potom z espritem. a chci si koupit neco jineho co byste doporucili. chtel bych neco pruznejsiho ale stale dost bespecneho. nejakeho maca?

 


  Od:   Zbynek    (Pátek, 17.8.2001 11:01)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Stalo se mi v silne alpske termice, ze mi vrchlik dvakrat klapnul bez predchoziho varovani. Jednou zustal kousek zdravy a zase se regeneroval, podruhe se cely sbalil do koule a zase rozbalil. Byla potreba korigovat predstrel. Zalozak je problematicka zalezitost - cekat na volny pad je rikanim si o roztrzeni, hodit ho do osmicky stoupaku muze byt nekontrolovatelny vystup do vysek, kde je treba maska. Navic zalozak v Alpach, nad skalami, draty a stromy - trochu odstrasujici predstava...

 


  Další stránka příspěvků ...

 Návrat na domovskou stránku