Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Vážení členové svazu PG i vy ostatní !

Michaela Machartová
SvazPG@laacr.cz

    Úvodem mého otevřeného dopisu vám chci nyní oznámit, že na základě výsledku konference LAA ČR odstupuji z funkce předsedkyně svazu PG.

    Co se týká konference, považuji výsledek a rozhodnutí o výši a skladbě členských příspěvků za popření snah předchozích předsednictev včetně těch, jichž jsem se v minulosti účastnila. Kompromisní řešení týkající se svazového příspěvku - univerzálních 100,-Kč, navýšením 100,-Kč na reprezentaci s podmíněným povinným předplatným časopisu Pilot je rozhodnutím, které nám nepříslušelo.

    Na poslední valné hromadě svazu jsme si odhlasovali nulovou výši svazového příspěvku s tím, že stávajících 100,-Kč (stav z roku 2002) nám postačí k zajištění chodu svazu. Bohužel tato "univerzální stokoruna" byla v návrhu rozpočtu LAA míněna jako přechodné řešení pouze pro rok 2002 na dobu před stanovením svazových příspěvků jednotlivých svazů bez dalšího přispívání z "federálních" členských příspěvků LAA ČR. Na naší valné hromadě v lednu 2002 jsme tedy rozhodli na základě chybného výkladu dohody o dalším financování svazů a při jednáních o novém rozpočtu se díky změnám v obsazení Rady LAA ČR nepodařilo toto nedorozumění vysvětlit. Míním tím, že nebylo možné obhájit automatické placení zmíněné stokoruny v rámci příspěvků do LAA ČR a její následné přerozdělení podle počtu členů v jednotlivých svazech, jako tomu bylo v roce 2002.

    Přesto se domnívám, že takto zásadní navýšení členských příspěvků, respektive korekce chyby vzniklé nedorozuměním ohledně univerzálních 100,-Kč a solidární příspěvek 100,-Kč na reprezentaci, by bylo možné rozhodnout na nové valné hromadě svazu (a to i dodatečně po konferenci LAA ČR), aniž by bylo nutné spojovat členský příspěvek s předplatným časopisu Pilot. Namísto toho byli naši členové postaveni před hotovou věc. Velkou měrou k tomuto výsledku přispělo jak jednání o rozpočtu na Radě LAA ČR, tak i jednání představenstva Volné sekce složené ze zástupců předsednictev svazu PG i ZL. Součástí mnou připravených podkladů pro delegáty bylo i "rozdělení sil", z kterého lze nyní spočítat, kolik jsme zřejmě naštvali členů svazu PG a kolik jsme jich (ačkoliv se nám vůbec zatím neregistrovali) donutili přispět, aniž by bylo možné říci: to jsou peníze pro PG. Možnost, že tito členové příspěvky nezaplatí vůbec, ani nezmiňuji!

Co tedy s tím?
    Rozhodně lze říci, že toto rozhodnutí je rozhodnutím demokratickým a delegáti tak jistě činili s dobrým úmyslem zajistit dostatek financí pro činnost svazů i reprezentace. Máte-li dojem, že se jednalo z části i o komplot "chlapců z nároďáku", pak k tomu lze jen říci, že naše volené orgány jsou volené především z řad pilotů, kteří jsou ochotní pracovat a zajímat se o činnost svých svazů a tedy i o sport. Současní zástupci jsou rozhodně pracovití a odhodlaní, ale role našeho "staršího bratra" - svazu ZL, zde byla rozhodně nezanedbatelná. Budiž, stalo se a já jen doufám, že to LAA ČR jako občanské sdružení nebude stát velký úbytek členů.

A co se týká mého postoje a další práce v předsednictvu?
    S ohledem na nově vzniklou situaci, všeobecnou naštvanost mužstva (nechť mi dámy a držitelé modrých knížek prominou tento vojenský termín) i své mateřské povinnosti ještě pečlivě zvážím svou účast, ale rozhodně se pokusím, bude-li to možné, dostát některým svým předsevzetím týkajících se především "obyčejných" členů svazu.

    Na závěr bych ráda vyslala vzkaz dvěma skupinám pilotů, kteří dočetli až sem.




1. Vzkaz pro ty, kteří chtějí "dodržovat pravidla", a to třeba i bez LAA ČR
    Domnívám se, že není nutné se rozčilovat nad výší příspěvků LAA ČR. Nikdo vás nemůže nutit stát se členy LAA ČR jen proto, že potřebujete legálně splnit podmínky dané zákonem. Bylo by to stejně pošetilé, jako kdyby jste se měli stát členy Autoklubu ČR z důvodu vystavení řidičského oprávnění a technického průkazu ke svému autu. Poplatky spojené s pilotními průkazy jsou stejné pro členy i nečleny. Pojištění (i to zákonné) lze sjednat jako komerční individuálně.

    Ztratit můžete maximálně volební právo na valných hromadách svazu - na které stejně nejezdíte a v případě Pilota, jakožto klubového časopisu, nebudete muset při četbě přeskakovat mravokárné články a nebude vám napříště vadit absence kýčovitě krásných fotografií od renomovaných fotografů, kontroverzních spotřebitelských testů ani společenské rubriky. K ostatním důležitým informacím se pak můžete, při troše toho snažení, nakonec nějak dostat.

2. Vzkaz pro ty ostatní
    LAA ČR jako občanské sdružení - sdružuje a jako státem pověřený správce - spravuje.     Velmi podrobné a poutavé vyjmenování a přiblížení všech činností s tímto spjatých je součástí článku prezidenta LAA ČR pana Brskovského v Pilotu č.12/2002. Z výše uvedeného tedy vyplývá, že tato organizace tu rozhodně není od toho, aby dělala "hon na čarodějnice" nebo zastupovala ve své funkci Policii ČR.

    Můj vzkaz tedy spočívá ve výzvě pro ty, kteří nejsou ochotni dodržovat ani ta základní - společná nebo zákonná pravidla, aby nešplhali na kopce, kde se vyskytují ti, jimž byl určen první vzkaz. Svými případnými karamboly jim totiž kazíte "statistiku" a ať už jste nebo nejste členy LAA ČR, stejně přiděláte práci nějakému jejímu aktivistovi a nakonec i placenému profíkovi, který by místo toho mohl dělat něco užitečnějšího!

    Navíc při ventilování svého "světonázoru" berte prosím ohled na ty nadšené aktivisty - inspektory a instruktory - kteří už dávno nejsou nadšení, protože se musí před každou sezónou znovu otřepat a jít. Jít znovu nabádat a vysvětlovat, protože část těch, kteří to už pochopili, se dala na potápění. Jednoduše proto, že jim u toho nevadí vítr ani déšť, mají krásný časopis a je to taky vzrůšo! Jenže na rozdíl od létání na padácích, není špatných potápěčů ...

Nashledanou v nové sezóně a buďte na sebe hodní.


P.S. Kdyby vás to popadlo a vás napadlo, že mi něco napíšete, tak mi stejně nic nepište. Leda, že byste chtěli být užiteční!

 Návrat na domovskou stránku