Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Neděle 8.7.2001
    Výrazné frontální rozhraní přešlo ohleduplně už během noci a oproti předpokladům je ráno obloha úplně jasná a vzduch jiskřivě čistý s výbornou dohledností. Teplota ve výšce 1500 metrů je oproti včerejšímu dni téměř o 10°C nižší, což jasně ukazuje na instabilní zvrstvení. Dnes to rozhodně bude létat.

 Zuzka z Karlových Varů

    Ostré slunce už od rána praží nebývalou silou a vzhledem k mírnému severnímu větru je na ranním biefingu rozhodnuto startovat dnes z vyššího startoviště Golte - Boskovec, které si ve čtvrtek závodníci kvůli nízké oblačnosti ani nemohli pořádně prohlédnout, natož z něj startovat.

 Hřeben Golte

    Páteční odlétnutá disciplína je nakonec anulována, protože u dvou závodníků byly dodatečně zjištěny vážné nedostatky v dokumentaci letu a počet úspěšných s překonanou minimální vzdáleností tak klesl pod 20% celkového počtu. Prozatím vedoucí závodník Tomáš Brauner tak dnes vlastně začíná úplně znovu. Není na něm ale patrná vůbec žádná nervozita či snad dokonce roztrpčení. Jako by už snad tušil, že dnes stejně zase vyhraje.

    "Je pravda, že paragliding dává dohromady dost podivné osobnosti. Vlastně vůbec nechápu, co mezi váma dělám já, taková hvězda ...?!" filozofuje při cestě nahoru mírně pesimisticky naladěný Marcel Konečný, a to ještě netuší, že mu právě vzadu v batohu kdosi rozsedl jeho speciální drahé protisluncové termické brýle.

    Na briefingu na startovišti je pak ve 12 hodin vyhlášena 40km dlouhá disciplína celkem přes čtyři otočné body s cílem u jezera za vesnicí Šoštanj a hodinové startovní okno otevřeno ve 12:30.

 Briefing na startovišti

    Vlnu startů spouští 8 minut po otevření startovního okna Ondra Dupal, následovaný okamžitě Dušanem Kultanem. Rozpoutává se pravé závodní, silně stresové peklo. Na nerovném povrchu strmého startoviště je náhle pro sedm desítek vrchlíku nečekaně těsno. O krkolomné pády, divoké kotrmelce a proskakování šnůrami, často i vlastními, není vůbec nouze. I tak je ale nakonec během 40 minut všech 73 závodníků ve vzduchu. Skutečně 73, nejedná se o překlep. Dnes totiž ještě přibyl na startovní listině a tím pádem začal i soutěžit Petr Dvořák, který patrně takticky odkládal zaplacení startovného podle vývoje počasí.


 Start

    Zachycení není dnes úplně zadarmo a poměrně rozsáhlé oblasti hřebene a údolí se střídavě ocitají ve stínu rychle vznikajících kumulů. "Číslo 20 na stromě vlevo od startu v pořádku," hlásí se na pořadatelské frekvenci Filip Starý a jeho tmavě červený vrchlík září na vrcholcích smrků asi 400 metrů východně od startoviště. Většina ostatních závodníků mezitím úspěšně dotáčí základny ve výšce 2200 metrů a postupně se vydávají na trať.

 Nad startovištěm

    Dramatičtější průběh má ale nehoda jednoho z polských závodníků, který po nastoupání až do mraku padá bezvládně z 3000 metrů v neřízené spirále až do lesa. Díky bleskově zorganizované záchranné akci Bahdana Wojkovského je rychle odvezen záchrankou do nemocnice. Podle posledních zpráv měl ale štěstí v neštěstí, nemá dokonce ani žádnou zlomeninu a zřejmě tedy nepůjde o nic vážného.

    Rozsáhlá zastíněná oblast v údolí znamená předčasné přistání na 30. kilometru trasy pro skupinku na špici "peletonu", ve které letí favorité Ondra Dupal, Michal Orolin a Marcel Konečný. Podmínky na trati se pak postupně zlepšují a jako první se ženou do cíle Milan Michna s Mirkem Varvařovským. Jejich hlad po bodech ale bere za své několik stovek metrů před cílovou páskou. Zřejmě poněkud chladnější hlavou uvažující Tomáš Brauner dotáčí o rozhodujích 100 metrů výšky navíc a přilétává si přes hlavy obou borců 50 metrů nad cílovou pásku pro dnešní vítězství. V celkovém pořadí se tak opět usazuje na 1. místě, ze kterého byl na krátkou dobu nedobrovolně sesazen anulováním výsledků čtvrteční disciplíny.

 Tomáš Brauner

    Postupně dnes dolétávají do cíle ještě Radek Večeřa, Petra Krausová a Matúš Škvarka. Posledně jmenovaný slovenský závodník má ale ve svém GPS přístroji zaznamenaný nesprávný oblet 2. otočného bodu a fotoaparát jako záložní dokumentaci kupodivu vůbec nepoužívá. Penalizace jej tak okamžitě sesazuje až na 67. místo v celkovém pořadí závodu.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku