ULTRALEHKÁ LETADLA SAVAGE

POPIS
Ultralehký letoun SAVAGE je určen zejména pro rekreační a turistické létání a je vhodný také pro pilotní výcvik a vlekání kluzáků. Díky tandemovému uspořádání sedadel nabízí výborný výhled z kabiny a svým VSTOL charakteristikám nevšední zážitky z létání.

TRUP
Trup letadla je TIG svařen z ocelových trubek jakosti 4130 s antikorozní vnější i vnitřní úpravou. Vzhůru otvíratelné dveře kabiny jsou na pravé straně letounu. Prostorná 72cm široká kabina nabízí nastavitelná sedadla se čtyřbodovými upínacími pásy a pohodlný přístup ke všem ovládacím prvkům. Kapotáž motorového prostoru je z laminátu, ostatní části tupu jsou potaženy 90 – 120 g leteckým plátnem Dacron. Čelní sklo, postranní okna a stropní průzor jsou vyrobeny z Lexanu F 5006. Za sedadlem spolucestujícího je připevněn objemný zavazadlový vak.

KŘÍDLO
Křídla jsou obdélníkového tvaru se zakulacenými konci a dvojitou vzpěrou. Profil je upravený NACA 4412. Konstrukce křídel je tvořena dvěma trubkovými nosníky a systémem kolmých rozpěr a diagonál, vše z leteckého duralu 6061/T6. Žebroví se skládá z 11 žeber připevněných ke konstrukci nýty, ke kterým je prošitím přichyceno potahové plátno se švy překrytými portou. V kořeni každého křídla je umístěna hliníková nádrž na 34 l paliva s palivovýmí znaky viditelnými z obou sedadel. Náběžná hrana je kryta duralovým plechem a celé křídlo je potaženo plátnem. Třípolohové klapky i křidélka jsou celokovová.

OCASNÍ PLOCHY
Ocasní plochy jsou klasické, svařené z ocelových trubek potažené plátnem, vyztužené lanky. Směrovka je propojena s otočnou ostruhou. Vodorovná ocasní plocha je vybavena mechanickým nebo elektrickým trimem.

PODVOZEK
Letoun má pevný dvoukolový podvozek se dvěma hlavními koly odpruženými gumovými provazci a ostruhovým kolem na ocelové listové pružině. Kola hlavního podvozku jsou vybavena hydraulickými kotoučovými brzdami ovládanými na pedálech směrového řízení.

ŘÍZENÍ
Savage je vybaven dvojím řízením. Ovládání klapek a trimu je možné pouze z předního sedadla. Ovládání výškovky je přenášeno táhly, ovládání křidélek a směrovky je přenášeno ocelovými lanky.

POHONNÁ JEDNOTKA
Standartně je dodáván Rotax 912 s výkonem 80 nebo 100 k.



English version