Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  ... návrat do pořadí.


Pilot: Krchňák Miroslav, 755 01 Vsetín, U hřiště 1231
Kluzák: Trans 24
Datum letu: 27.6.2003
Startovní bod: Velký Javorník
1. otočný bod: - -
2. otočný bod: - -
Cílový bod: Dolní Němčí
Ulétnutá vzdálenost: 77 km

    Ve čtvrtek 27.6. vidím, že podmínky na létání vypadají velmi dobře, a tak po vyřízení několika naprosto nedůležitých věcí (při tomhle počasí) se urychleně přesunujeme s kámošem na Javorník, kde dorazíme asi v půl druhé. Na startu vysedává pár známých tváří, které je možno spatřit i na různých závodech a kupodivu se do toho nijak nehrnou, což se ovšem nedá říct o mně. Na nějakém chroustovi vidím, že tam cosi je, tak do toho po pár nezdařených pokusech (je to hravé...) skáču.

    Ten správný interval jsem už bohužel promarnil, ale naštěstí fouká, takže se držím před svahem a čekám, až to zase začne fungovat. Nečekám dlouho, je to tu, tak točím a točím, co to dá. Za chvíli jsem kilák nad startem a pouštím to směr Vsetín. Kousek za Rožnovem se motám v půlmetrech a metrech, což mě za chvíli přestává bavit a vyrážím směr květák, který se přede mnou už nějakou chvíli formuje a láká mě svou krásně černou základnou. Když pod něj doletím, tak se už začíná rozpadat, tak pokračuji dál. V tu chvíli si uvědomuji, že jsem si zapoměl zvěčnit Javorník, tak to napravuji fotem Rožnova s Javorníkem v pozadí a hned nato do právě založené sbírky leteckých fotek přidávám i přehradu Bystřička.

 Přehrada Bystřička

 Rožnov s Javorníkem

    Po přeletu vrcholu Cáb začínám neskutečně hnít a nepomáhá ani speed, takovým rozsáhlým klesákem jsem snad ještě neletěl. Před Hovězím (to je obec, ne skot...) si říkám, jestli to nebude na tom nasvíceném západním svahu přede mnou, tak to dnes budu muset potupně zabalit. Nadlétávám nad něj, všechny smysly napjaté k prasknutí, když najednou buch - půlka vrchlíku pryč, to mě teď ale nemůže rozhodit, rychle ho rovnám a prudkou zatáčkou se tam vracím. Zřejmě se právě urval, je úzký a hrozně rozbitý, naštěstí taky pěkně silný. I když jsem jako na houpačce, tak vytrvávám, dolů se mi totiž vůbec nechce. Je hodně skloněný k jihu a postupně se s přibývající výškou zklidňuje a ještě zesiluje, 7m/s jsem na svém variu už delší dobu neviděl. Nechávám se vytánout do základny a letím směr Horní Lideč.

 Chata Cáb

    Nad Lidečkem se rozhoduji, co dál, po větru je to na Slovensko, tam se mi ale nechce, takže zbývá jedině pustit to směrem na Uherský Brod. Už to není tak jednoduché a nejde to tak rychle jako dosud, protože je to bokem na vítr a stoupáky mají snos na jih, kam nechci. Naštěstí se kolem mě tvoří dostatek kumulů, takže za pomoci speedu mezi nimi přeskakuji a posunuji se na Uherský Brod. Před ním přichází menší krize, protože jsem si opět moc dlouho hrál s jedničkama a ignoroval kumul před sebou. Ten se mi mstí pořádným klesákem. Tak v pěti stovkách nad zemí nadlétávám na hnědo-černé pole, kde by to podle příruček mělo být. A taky že jo, pěkný čtyřmetr, ale jen do 1500m n.m., je už taky pět hodin odpoledne.

 Lidečko a Horní Lideč

 Nádrž Bojkovice a dnešní výškový rekord 2700m

 Uherský Brod


    Myšlenku přistát v Brodě opouštím, chci doletět, kam to půjde nejdál. V dálce před sebou vidím nějaké jezero nebo co, až později zjišťuji, že to byla Ostrožská Nová Ves. Jsem jižně od Brodu a v místech, kde to vůbec neznám, tak se proklínám, že jsem si ještě nekoupil pultík a mapu.

 Hluk a jezera u Ostrožské Nové Vsi

    Termika pomalu přestává fungovat, tak to napůl speedu nechávám klouzat, ale víc hniju než letím. Přistávám na konci vesnice Dolní Němčí (na hranici CTR Kunovice, jak později zjišťuji), fotím si místo přistání jako důkaz toho, že jsem uletěl něco, o čem se mi před rokem ještě ani nezdálo.

 Přistání u vesnice Dolní Němčí


    Balím padák, zjišťuji, kde jsem a jak se dostanu domů. Vlak ani autobus jako na sviňu nejede, tak to zkouším stopem. Daří se, ale ne moc daleko, tak v tom pokračuji. Už to vypadá, že přenocuji někde v Luhačovicích, ale mám štěstí a po pěti hodinách a celkem třech stopech a jednom autobusu dorážím na Vsetín a jdu smolit tyto řádky, než udělám tu stovku a tenhle přelet bude zapomenut a zapadne prachem dávnověku ...


 Návrat na domovskou stránku