Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  Jste přihlášen jako: Anonym  (Nemůžete tedy vkládat příspěvky do diskuze.)
 ... návrat do rubriky.


  Od:   vejmi    (26.1.2004 17:28)
 
Komu:  
all
 
Text:  

Bukaèovy akrobatické schopnosti : www.glidingfly.com

 


  Od:   motor    (5.5.2003 16:16)
 
Komu:  
all
 
Text:  

no, uz viem ako chuti tretinkovy klapak. ale prezil som to. pohoda. este to xe ustredovat tu termiku. plus precitanie si toho clanku ako tocit termiku.. nex ju nesekam aby to neklapalo.

 


  Od:   motor    (14.4.2003 10:08)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ved prave ja uz som s usami mal skusenosti ak sa to tak da povedat. a vazne iba malicke. ked vidim niekde obrazky na nete ake usi sa robia, tak take zas nie. len ak mam paloucek medzi stromami, esickovat sa moc neoplati. takze ked nie usi ani chvilkove pribrzdenie, tak mi ostava uz iba spirala.. ;-)

 


  Od:   Mirk    (12.4.2003 18:06)
 
Komu:  
Zbynìk
 
Text:  

Já to taky dìlám jen když musím, pravda je, že je to fakt rizikové, ale lepší trochu zariskovat než skonèit v køoví, samozøejmì je ještì lepší získat správný odhad, ten ale získáš jen zkušenostma.

 


  Od:   Mirk    (12.4.2003 17:58)
 
Komu:  
motor
 
Text:  

Uši pøed pøistáním ne moc dobré, nemusí se dofouknout symetricky jak píšeš a pøi dofukování se mìní úhel nábìhu. Jednou jsem létal na mezi pøi silném vìtru který ještì zesílil, tak jsem pøistával s klaplýma ušima, abych se vùbec na zem (a dopøedu) dostal...

 


  Od:   Zbynek    (9.4.2003 14:23)
 
Komu:  
mirk
 
Text:  

Jo, to jsemtaky driv delal, jednak to vypadalo efektne a potom - kdyz jsi to dobre odhadl, pristaval si po poslednim kyvu na nohy na nulove dopredne rychlosti. Jenomze jsem to jednou odhadl spatne a pak jsem si pul roku nemohl sednout. Mohu mluvit o stesti, ze to dopadlo takhle. A jeste jedna poznamka - kdyz padak zabrzdis a on je za Tebou a chysta se Te predbehnout, je to velmi nestabilni rezim a zejmena tesne nad zemi (20-10m) se jedna o vysloveny pokus o sebevrazdu, zejmena je li nad zemi termika a mas li rychlejsi padak (staci Yoki, nebo jakekoli jine Bcko). Zbynek

 


  Od:   motor    (6.4.2003 11:11)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ne, vyzkousim si to. ale v dostatecne vysce a budu sledovat klesani na variu. dikes a myslim ze uz vic se nebudu rozpitvavat

 


  Od:   motor    (6.4.2003 11:09)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ja jsem nedelal pulklap. a o pretahnuti jedne strany vic nemuze byt reci protoze kdybych to udelal, tak do druhe strany protoze do te bylo vic prostoru. nekdy to snad zkusim cos mi napsal. ale snad to nebudu potrebovat. spis to byl poryv, protoze slo spis o to ze jsem brzdil spis dele nez asymetricky. beztak me to nedela zcela mimo zodpovednosti. a fullstahl to nebyl. to uz jsem si udelal jednou na donovalech s tim ze jsem posledni metr vysky uz nemel dopredni rychlost ale jsem jako ve vytahu klesl. a to me tehdy poucilo dokud mohu muj Ponytrek tahat.

ted se mi to uz nestane. snad. protoze ted uz brzdim tak malo na pristani, ze vazne posledni metr vysky dotahnu a trebaze je to rychlejsi pristani, nemam obavu ze si vyrobim zas neco blbeho. akorat jsem pote dost premyslel o tom jestli kdybych udelal malicke usi, ze by se nic nestalo. jenze kratce predtim jsem cetl ze usi nad pristanim nejsou dobre protoze se nemusi dofouknout symetricky. ja uz pristaval do mensi plochy s malyma usima a pohoda. ale tenkrat...

 


  Od:   Mirk    (5.4.2003 17:14)
 
Komu:  
motor
 
Text:  

Start a pøistání je vždy nejrizikovìjší èástí letu. Asi vím, co se ti stalo a dìlá to spousta lidí vèetnì mì, totiž když nechci být na pøistání "dlouhý" (je tam køoví nebo nìco jiného,prostì malý prostor), tak v pár metrech zabrzdím tak na 50% a hned zase odbrzdím, padák se na chvíli zastaví a pak se zase rozjede s vyšší klesavostí. Není to nejbezpeènìjší, ale co už... Pokud si v tom manévru brzdil, tak jsi musel asymetricky pøetáhnout jednu stranu padáku (tøeba ti pomoh boèní poryv, tøeba si odbrzdil jednu stranu o chvíli døív - nábìh do negativky, co já vím...) Pùlklap se na pøibrždìném padáku "vyrobí" dost tìžko...

 


  Od:   motor    (28.3.2003 10:39)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

jo, to co sa mne stalo urcite nebolo brzdenie iba jednej strany. skor by som povedal, ze som vplyvom kratkosti casu zabrzdil par metrov vyssie takou mierou ze to bolo cca 50% ci kolko, mozno viac. urcite som nedal ruky pod zadok. az taky blb nie som. proste bud vplyvom toho vetra /hore fukalo dost, dole boli stromy/ alebo skor mojou chybou a plus blba nahoda ma trocha otocilo. urcite to nebol pad z niekolkych metrov. len som sa zuchol a bola tam ruka. ale aj noha sa ti moze zlomit dost blbo. radsej nelietajme vobec a je to. to nas moze akurat zrazit auto, ci uhoriet v dome.

 


  Od:   Mirk    (17.3.2003 20:39)
 
Komu:  
motor
 
Text:  

Brzdit, zvlášt jen jednu stranu pár metrù nad zemí není nejlepší nápad, pokud to nebylo pøi pùlklapu nebo pøi neèem jiném... To jsme se uèili už na kurzu :-) Vždycky bych bral zlomenou nohu radši než páteø, taky proto, že už jsem byl svìdkem kompresní zlomeny obratlù po nárazu bokem do meze po vìtru, sanitka, nemocnice, krunýø, 3 týdny ležet, 3 mìsíce nelétat, dìkuji, nechci, teï mì napadlo, že to mùžu poslat do Nehod...

 


  Od:   motor    (9.3.2003 18:19)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

ja co som si zlomil zapastie lebo som prebrzdil akosi jednu stranu tesne nad zemou, pootocilo ma a nestihol som dosadnut na nohy ktore som uz aj mal "vysunute". tak som "žuchol" bokom zadku a tak vlastne trapne zlomil zapastie. nohy by to 101% zabrzdili tu kineticku energiu. aj ta ruka tam bola dost nahodne v tej pozicii. no, co uz.

takze ty davas otazku ci je lepsie zlomena noha alebo kompreska chrbtice ci krku?

 


  Od:   Mirk    (2.3.2003 23:27)
 
Komu:  
Simon
 
Text:  

No to je pravda, v tom pøípadì je dùležité se vysunout ze sedaèky døív a dopadnou radìji na nohy než na záda pokud to jde, jak se dívám na lidi co pøistávají, nikdo to nedìlá, ani já vetšinou ne. Myslím, že pøi dopadu na nohy hrozí maximálnì její zlomení, rychlost klesání pøi pùlklapu není zas tak vysoká...

 


  Od:   Simon    (28.2.2003 17:21)
 
Komu:  
Mirk
 
Text:  

Z klapancù není tøeba mít strach, pokud ovšem zrovna nejdeš na pøistání a nejsi 5m nad zemí, pak to mùže skonèit hodnì blbì a mùžeš se snažit sebevíc - mìl jsem tu smùlu být toho oèitým svìdkem...

 


  Od:   motor    (26.2.2003 0:55)
 
Komu:  
all
 
Text:  

no, odkedy som napisal ten prvy moj prispevok sem, uz ubehlo casu. hm... rad by som si vyskusal nacvik krizoviek. ale to by som musel byt lepsi pilot a mat viac prachov. myslim ze je to dobra vec. tak nevahajte a objednajte si to. teraz v marci zvyknu robit, nie? tak s chuti do toho...

 


  Od:   Mirk    (9.12.2002 14:29)
 
Komu:  
all
 
Text:  

Z klapancù není tøeba mít strach, je dobré si je úmyslnì vyzkoušet a nauèit se na nì reagovat správnì a rychle, tj. náklon na zdravou stranu co to jde a pøibrzdit zdravou stranu. Aèkové padáky se rychle zbrchají samy, není tøeba jim ani moc pomáhat klepáním, jen pøi masivním pùlklapu. Jednou mì u Jointa klaply 2/3 30m nad zemí, ale nezazmatkoval jsem a vpohodì vyklepal. Ted mam Transe a tomu je vetsinou treba pomoct, prave proto si pulklapy nacvicuju, aby me jarni termika nezaskocila...

 


  Od:   motor    (5.6.2002 17:38)
 
Komu:  
all
 
Text:  

no. dnes som si dal par fajnych klapancov. bez aktivnej pilotaze, a to som len zaciatocnik cize nie uplne dokonala, by som mal padak v gulicke. alebo negativka. 4x mi klaplo necela tretinka. nic smrtonosne. ale moj ponytrek sa ajtak v tej termike dost mykal. na moj vkus az moc. to pustanie a pribrzdovanie podla toho clanku je fakt ucinne. sice to je jasne ale ajtak. bolo to este umocnene ze som zaciatocnik bez varia... no tak som si to do strihov casto hadzal. fuj. ked tocim a je riadnejsi poryv tak mi to dost myka. ale zijem. akurat som na Baranove pri BB /SR/ uneseny z termiky nechal zafuknut. pristal v kotline, zavetri, do svahu, kde bolo kusok miesta, ale nevedel to sedielko preletiet kvoli dratom. neznasam draty. vsade ich pchaju. no tak dik ze ste si vypoculi prve skusenosti zelenaca s klapanim. ten clanok je fajn. ak to aktivne nestrazite tak aj nenarocna termika klape dost. a to nehovorim ani o tom ako kridlo mykalo vpred alebo vzad.... tak zatim.

 


  Od:   Zbynek    (13.3.2002 9:08)
 
Komu:  
Sachl
 
Text:  

Ahoj, mám výborné zkušenosti s Yokáèem o Jojowingu a pokud Ti už áèko nevoní, vyzkoušej béèkový Addiction. Já osobnì bych Yokiho nemìnil ani po roce a pùl létání. Ale Gradienti dìlají výborné padáky ve vyšších tøídách, tak proè nezùstat u osvìdèené znaèky? Zbynìk

 


  Od:   Sachl    (12.3.2002 18:59)
 
Komu:  
all
 
Text:  

mam zkusenosti jen z ackami od gradientu a potom z espritem. a chci si koupit neco jineho co byste doporucili. chtel bych neco pruznejsiho ale stale dost bespecneho. nejakeho maca?

 


  Od:   Zbynek    (17.8.2001 11:01)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Stalo se mi v silne alpske termice, ze mi vrchlik dvakrat klapnul bez predchoziho varovani. Jednou zustal kousek zdravy a zase se regeneroval, podruhe se cely sbalil do koule a zase rozbalil. Byla potreba korigovat predstrel. Zalozak je problematicka zalezitost - cekat na volny pad je rikanim si o roztrzeni, hodit ho do osmicky stoupaku muze byt nekontrolovatelny vystup do vysek, kde je treba maska. Navic zalozak v Alpach, nad skalami, draty a stromy - trochu odstrasujici predstava...

 


  Další stránka příspěvků ...

 Návrat na domovskou stránku