Chcete na tomto místě svoji reklamu ?




     Vy se ptáte ...

 Dotaz:




   
Počet nalezených dotazů: 5

    ... návrat do rubriky.


 

Zajímalo by mě, jak často se aktualizují letecké mapy? Pokud koupím 2008, bude příští rok stará?

Nová ICAO mapa bude publikována v polovině dubna 2009. Ke změnám v leteckých informacích dojde, proto Vám doporučuji počkat na nové vydání.
Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 



 

Rád bych se dopátral přesné informace, zda na PPG je nutné mít záložní padák. Myslím jako předpisově, když pominu otázku vlastního bezpečí.

Z hlediska předpisu se záchranný systém při provozu PPG a MPG nevyžaduje.
Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 



 

Můžete mi potvrdit nebo opravit následující? Co se týká létání v okolí letiště Vodochody. Podle AIP se po každodením uzavření letiště Vodochody ruší jeho TMA a z CTR Vodochody se stává TMA Ruzyně se spodní hranicí 1000 m. Letiště není publikováno s ATZ a tedy se z něj stává vlastně práškařská plocha. Jestli jsem to dobře pochopil, mohu tedy po uzavření letiště létat s PPG v jeho blízkosti do 1000 m AGL a to i bez radiového spojení.

Vaši informaci, či dotaz ohledně létání v okolí letiště Vodochody mohu potvrdit. Každopádně je nutné sledovat NOTAM, pro případ, že se provozovatel letiště dohodne na provozu mimo publikovanou dobu.
Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 



 

Kolega, který prý v Rakousku absolvoval jako amatérský "pasažér" tandemový let, tvrdil, že instruktorka, která s ním letěla, měla 76 let. Podával to jako raritu, ale mně se to moc nezdá, protože dělám instruktora a trenéra v mnohem méně nebezpečném sportu a mohu zcela jistě vyloučit, že by v tomto věku mohl někdo ještě legální licenci vlastnit (ta se obnovuje vždy po vypršení původní, u nás to jsou 2 roky). Zdá se mi to divné především z hlediska bezpečnosti.

Jaké jsou podmínky pro držitele tandemové licence PL-T a je možné někde ověřit, zda je vyprávění kolegy reálné? Pokud by to byla pravda, tak by jistě mezi znalci tohoto sportu o této "létající prababičce" kolovaly legendy.


Podmínky pro vydání kvalifikace tandemového pilota jsou popsané ve výcvikové osnově PL-3. Pro létání na tandemu je nutná lékařská prohlídka od určeného leteckého doktora. Nedokážu odpovědět, jak to mají tandemoví piloti v Rakousku a uvedená paní je jistě výjimka.
Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 



 

Rád bych se zeptal, jaký je rozdíl pokud je klasické křídlo PG převázané na PPG. Je rozdíl v síle nebo délce šnůr?

Padákový kluzák, který je schválený pro provoz s PPG, nebo MPG nese větší zátěž a proto má zpravidla zesílené A a B šňůry. Podrobné informace k jednotlivým typům padáků získáte u výrobce.
Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 


 
|Další stránka ...
 Návrat na domovskou stránku