Chcete na tomto místě svoji reklamu ?

Ze Skalky do Hlučína

Marcel Konečný

    Plánovaná trať FAI trojúhelník Skalka - Lysá - Pržno - Skalka (cca 30km) bohužel nevyšla pro rozpad mraku nad Skalkou, takže jsem to pustil z 2. OB směr Ostrava.

 Ve vzduchu

    Přesto že meteostanice dávaly vesměs slabý jih, na kopci nás přivítal mírný vánek do zad! A tak jsme několik hodin trpně seděli a pozorovali, jak na Javorníku jeden za druhým vytáčí základnu. Nezbývalo než čekat, že to snad termika "přetlačí". Až kolem 14:00 se stalo, že díky termice přestalo foukat. Několik odvážlivců se vrhlo "na čelo" a některým se dokonce podařilo odletět. Já zoufalec odletěl až o půl hodiny později, když se mi podařilo rozmotat šňůry po prvním nepovedeném startu. Teprve během letu se potvrdilo, že fouká opravdu slabý S až SV, což mi během letu na Ostravu mírně znepříjemňovalo život a prodlužovalo let v mrazu.

 Ondřejník a Skalka

    Pod základnou na Skalce a Lysé bylo mínus 7°C a během celého letu se teplota pohybovala kolem nuly, což v kombinaci s délkou letu znamenalo: A) přistál jsem zmrzlý jak sobolí hovno, B) celý následující týden jsem proležel s teplotou. Takže na základě těchto "skučeností" si příště na přelet pod Pertex vezmu víc než flísku a rifle.

 Lysá hora

    Nad Skalkou jsem točil krásných 6.5m/s, když přišel náraz a vário začalo vřeštět, až se zajíkalo. Kouknu na vário, stupnice vymazaná a číselná hodnota 9m/s!!!! Můj osobní beskydský rekord. Dál už jsem to radši nesledoval a vzhledem k tomu, že do základny chyběl kousek, radši jsem skočil po uších. Po přistání jsem kouknul do paměti a i při dlouhém průměrování zůstala hodnota 8m/s.Tak jsem si to pro rýpaly typu Vitamín ještě vyfotil. Jinak kromě Lysé, kde to šlo až na 5m/s, jsem během letu nad rovinama musel většinou točit ušmudlané jedničky až dvojky.

 Přistání v Hlučíně


    Délka letu byla 4 hodiny 3 minuty (přistání v 18:30! ) a podle GPS jsem uletěl včetně točení přes 130km. To je asi tak všechno zajímavé o tomhle zmrzlém přeletu a už se těším, až se bude dát lítat při kladných teplotách.


 Návrat na domovskou stránku