Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Středa
    Délka vyhlášené disciplíny 39km z Kamence k lomu u Vitošova a zpět na letiště do Šumperka odpovídala kompletně zatažené obloze a ani po otevření okna se pochopitelně nikomu do vzduchu nechtělo. Po 2. hodině odpolední se oblačnost zázračně roztrhala, termika srovnala vítr na start a po snadném nastoupání naprosté většiny závodníků až pod základny se ihned začala vypsaná trať jevit jako poněkud krátká.

    Po 1 hodině a 25 minutách se do cíle přiřítil první závodník a za ním se nízko nad obzorem postupně objevovali další a další. Radostí z dosažení cíle se nakonec kochalo celkem 11 pilotů. Nejrychleji prolétl celou trať Radek Dykast, o 3 minuty pomalejší byl Radek Bareš, následovaný po dalších 3 minutách Danem Vyhnalíkem.

    Bodovací systém GAP však opět zasáhl a patřičně ohodnotil dřívější starty některých závodníků. Nejvyšší bodový zisk tak připadl Radkovi Barešovi, na druhé pořadí byl posunut Radek Dykast a třetí místo obsadil tento den nadějný a den ode dne se zlepšující Miroslav Čáp.


 Radek Bareš


    V celkovém pořadí závodu se na prvních třech místech nic nezměnilo, ale svoji pozici na 3. místě si výrazně upevnil Radek Dykast, skvěle podporován vlastním svozovým vozidlem s radiostanicí a půvabnou, dálkově řízenou svozařkou Luckou.


 Lucie Knoblochová - Dykastová


    Další odměna závodníky v cíli ale teprve čekala. Díky včasnému příletu na letiště totiž ještě v klidu stihli v Šumperku Lubinem avizovaný večerní koncert. Oprávněný požadavek na slevu ze vstupného za úspěšně dolétnutou disciplínu se však v pokladně kulturního domu nesetkal s pražádným pochopením a nejlepší rogalisté České republiky museli bohužel vysázet každý po 80Kč. Ale nebyl to koncert ledajaký a rozhodně za ty peníze stál. Hrál a zpíval totiž Vlasta Redl, skvělý moravský muzikant, který to co dělá, dělá srdcem a na výsledku je to potom znát. Jaký to krásný příklad ...

Čtvrtek
    Šestý soutěžní den nastala na Kamenci opět notoricky známá situace. Krásné kumuly nad okolními kopci sice vybízely ke startu, ovšem jediný předletec, který po 8. minutách skončil na louce pablbů u kravína, zapříčinil hromadný spánek a několikahodinové příjemné lelkování celého závodního pole na kopci. Komplikovaná trať vedla tentokrát z Kamence do sedla v Ramzové, pak do Králíků, zpět do Loučné a cíl byl chytře zvolen opět na letišti v Šumperku. Po několika hodinách nečinnosti byl raději vypuštěn plánovaný otočný bod v Ramzové a trať opatrnicky zkrácena na 62km. Jak se později ukázalo, zcela zbytečně.

    S blížícím se uzavřením startovního okna začala silně narůstat nervozita a co čert nechtěl, špatný vítr navíc ztížil možnost bezpečně odstartovat. Času kvapem ubývalo, zato pilotů na startu nikoliv. Nervozita se brzy proměnila v silnou agresivitu a většinu výrazů létající vzduchem rozhodně nelze publikovat. "Zmlkni nebo ti zacpu tu tvoji křivou hubu pěstí !" patřil rozhodně k těm nejmírnějším. K činům naštěstí nedošlo, protože piloti jsou před startem z bezpečnostních důvodů upoutáni karabinami ke svým křídlům, aby nemohli dosáhnout jeden na druhého.

    Dostupy dosahovaly tento den 3000m n.m., kde teplota pochopitelně klesala pod bod mrazu a louka pablbů zůstala, až na zmíněného předletce, zcela prázdná. Naopak cíl na letišti v Šumperku se až takřka do 19 hodiny večerní neustále plnil přilétávajícími závodníky, kterých se tak nakonec v cíli sešlo rekordních 18.

 V cíli

    Nejvíce bodů tentokrát posbíral Dan Vyhnalík a odsunul tak v celkovém pořadí z prvního na druhé místo Petra "Pedro" Nedomu. Druhý skončil tento den Radek Bareš, následovaný Petrem Fialou a Miroslavem Čápem.

 Dan Vyhnalík

    Na prvních třech místech celkového pořadí tedy nastala pouze nepatrná změna - Vyhnalík, Nedoma, Dykast. Na 4. místě se však objevil Radek Bareš a dokonce už na 5. místo se vypracoval skvělý Miroslav Čáp, který vlastně první dva dny vůbec nezávodil. Jejich bodová ztráta na vedoucí trojku byla velmi malá a začalo být jasné, že každá sebemenší chyba některého z vedoucích závodníků okamžitě znamená výraznou změnu v celkovém pořadí.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku