Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Neděle 21.5.2000
    Konečně první ráno bez deště! S teplotou sice zatraceně nízkou, ale ostrým ranním sluncem, které rozpalovalo strmé svahy kopců a rychle nad nimi vytvářelo až příliš bohatou oblačnost. Rozsáhlé oblasti nad vrcholy hor se začaly postupně zastiňovat a vše nasvědčovalo tomu, že oblačnosti bude dnes mnohem více, než by se na závody úrovně Mistrovství republiky slušelo.

 Okolí kempu brzy ráno

    Nebylo tedy na co čekat a po krátkém briefingu se auta rozjela na 12km dlouhou cestu serpentinami vzhůru ke startovišti do nadmořské výšky 1710m n.m. "Láďa má velkou hlavu, jak pytel od banánů ...," notovali si vesele na korbě Lubin s Radkem Dykastem a cesta Avií vzhůru na startoviště sice pomalu, ale příjemně ubíhala. Úsměv jim poněkud zamrzl na rtech až nahoře při pohledu na zasněžené startoviště. Teplota vzduchu byla skutečně na kulicha, šálu a rukavice a základny visely proklatě nízko nad vrcholy hor. Byla vypsána 67km dlouhá disciplína se dvěma otočnými body a cílovou páskou v kempu.

 Na startovišti

     Startovní okno bylo otevřeno ve 13:30, ale kupodivu se dlouho na start nikdo nehrnul. Správná startovní panika vypukla až o necelou hodinu později ve 14:20. Nad startem se najednou začalo motat více než 10 křídel najednou a z vykřiknuté, těžce obhroublé věty kteréhosi závodníka je bohužel publikovatelné pouze slovo "Šatro".

    Zachycení nebylo nijak zvlášť obtížné a protože oblačnost kondenzovala sotva 500 metrů nad úrovní startu, ocitli se brzy všichni v rozsáhlých základnách a postupně mizeli směrem na západ k 1. otočnému bodu.

 Po startu

    Překvapivě silný vítr s rychlostí 10-15m/s v blízkosti prvního otočného bodu se stal osudným pro mnoho závodníků včetně některých favoritů. Těm šťastnějším se podařilo v silném větru alespoň slušně přistát, zatímco smolaři lámali při přistávacích manévrech kýly a příčníky nebo dokonce končili ve vesnici na střechách domů. Zpanikaření vesničané pak pohotově přivolali vrtulník, i když se žádnému z pilotů vůbec nic nestalo.

    Dalším překvapením dne byli policisté s podivnými zelenými barety na hlavách, kteří cíleně křižovali okolí a kdo po přistání mimo kemp nesložil hbitě křídlo a nespasil se rychlým útěkem do křoví, byl nekompromisně pokutován v tvrdé valutě. Pro místní policisty nebylo dokonce žádným problémem zastavit svozové auto, nešťastnému řidiči odebrat v těchto končinách zakázanou vysílačku a ještě mu napařit pokutu ve výši 1000 šilinků.

    "Tady Honza Krofta, cíl mám na dokluz," ozvalo se na frekvenci 147.52MHz ve chvíli, kdy už nikdo v cíli nedoufal, že dnes někdo přiletí. A skutečně. Od zastíněných svahů na jižní straně údolí se odlepil velmi špatně viditelný Moyes CSX, po několika minutách prolétl nad cílovou páskou a Honza Krofta se tak usadil na čele závodu.

 Honza Krofta po průletu cílovou páskou

    Druhá příčka zbyla pro Dana Vyhnalíka, kterému na závěrečném dokluzu chyběly 3km do cíle a jako třetí se umístil Vláďa Koretz, který přistál 7km před cílem.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku