Ve dnech 17. - 20. června 1999 proběhly v Hranicích na Moravě závody druhého kola MČR v motorovém paraglidingu. I přes počáteční nepřízeň počasí se podařilo odletět celkem 5 disciplín (3 technické a 2 navigační) z plánovaných 7. Celé soutěže se zúčastnilo pouze 6 pilotů, což je velká škoda.
Pátek 18.6.1999
- celý den prší, veškeré vypsané disciplíny jsou odloženy na druhý den.
Sobota 19.6.1999
- konečně se počasí trošičku umoudřilo a hned ráno je možné odletět dvě technické disciplíny (speed max.-min. a slalom). Obě nejlépe zalétl Eduard Holánek z Prostějova, celkem získal 1698 bodů, čímž si získal náskok 403 bodů na druhého Zdeňka Andrlíka. Na odpoledne byla vypsána navigační úloha s 9 otočnými body, piloti měli proletět trať v co nejkratším čase a vyfotit otočné body. Úlohu nejlépe zvládnul Vladimír Proček z Jezernice , podařilo se mu trať dlouhou 46 km proletět za 1hodinu a 3 minuty což odpovídá traťové rychlosti kolem 46 km/hod, v disciplíně získal celkem 850 bodů a začal šplhat na přední pozice.
Neděle 20.6.1999
uvítala závodníky pro létání velice pěkným počasím, a tak byla vypsána obtížná navigační disciplína s mezipřistáním. Trať byla rozdělena na dvě časti, v první piloti znali předem trasu, po které poletí, poté následovalo přistání na trati ve velice náročném terénu. Na tomto místě dostali další instrukce k následující druhé časti, měli za úkol splnit 3 tajné úkoly, které se vyhodnotily v cíli. Nejlepšího času dosáhl Zdeněk Andrlík a získal celkem 950 bodů. Ještě v tuto chvíli nebyl zcela jasný vítěz, všichni čekali, jak dopadne poslední poměrně náročná disciplína, let s omezeným množstvím paliva (1,5 l) po trojúhelníkové trati.
|
Hodnotil se počet obletů a následující dolétnutí za cílovou pásku ( kdo skončil na trati bez paliva 0 bodů). Tato úloha ukázala na perfektní připravenost E. Holánka, který i přes velice náročné meteorologické podmínky, (poměrně silná termika a létalo se pouze do výšky 10m) zvítězil s počtem obletů 20 a získal maximální počet bodů 1000. V úloze měl nejvíce obletů 22 pilot V. Proček, ale pro nedodržení výšky 10 m nad zemí byl zkrácen o 3 kola rozhodčím, čímž se připravil o získání největšího počtu bodů. Největší favorit závodů Z. Andrlík musel pro vysazení motoru v 18 kole přistát, tato chyba ho ve výsledném pořadí stála propad až na 4 místo.
Na závěr bych chtěl poděkovat všem kolegům organizátorům za velice zodpovědný přistup k přípravě závodu a všem zúčastněným pilotům za perfektní sportovní výkony. Sponzory soutěže byly firma DAKR sport (výroba a prodej motorových padákových krosen QUATRO) a pivovar Svitavy. Těším se na další ročník této soutěže letu zdar !
|