Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



    Sedmá disciplína byla po otočení prvního otočného bodu a návratu zpět do prostoru kolem startu zastavena nejspíše pro zesilující vítr ze severu. Začátek tratě vedl po hřebeni směrem na jih, tedy po větru. Tam to šlo docela dobře, i když nastoupat se dalo jen do 3500, ale zpět proti větru to už bylo horší. Museli jsme v závětří velmi nízko nad zemí točit kdejakou bublinu a protlačovat se přes vysoko položená sedla, takže jsme z osmdesátikilometrové trasy ulétli asi jednu třetinu a kolo pak bylo zastaveno. Úsměvné vyprávění pak donesl z jednoho z vrcholků nad startem Mišo Orolin: "Ako si tak ležím vo svojej lahačce, vyšliapnutý speed, zrazu cítim, že idem akosi pomaly, okolo mňa sa dvihol prach, ale boha jeho - sedím na zemi - hrabem rukami, ale už to akosi neide, tak som pristál a ani som nechcel, ešte sa otočím či ma ktosi nezbadal, ale za mnou letia ďalší, určite ma zbadali. No teraz už nič. Tak som to zbalil a zišiel dole." Toto kolo pak bylo i přes mnohé protesty uznáno s tím, že každému pilotovi byla změřena vzdálenost, které dosáhl v daném stopnutém čase.

    Poslední, 49.7km dlouhá disciplína byla po přesunu z nejvyššího startu na nejnižší odstartována až po třetí hodině odpolední. Po první vlně těch nejžhavějších pilotů startuji spolu s Ďurom. Silná termika nás vyváží 2000 metrů nad start a trať vede za start směrem k hlavnímu hřebenu. Všichni se snaží vypracovat si co nejlepší pozici před otevřením vzdušné startovní pásky, která leží ve vzdálenosti 6km před prvním otočným bodem. Potom se vracíme zpět nad start, sleduji, jak na čele letí prozatím druhý pilot v celkovém pořadí Ital Donini na Avaxu, šlape do speedu a snaží se ulétnout svým pronásledovatelům, zejména vedoucímu muži Němci Rosselovi. Letí se hodně rychle, ale před posledním otočným bodem se jen těžko zachytává ve slabé termice a několika pilotům z čela se to stává osudným. Problémům se nevyhnul ani Donini a časově dost ztratil, když ale dolétává do cíle na čtyřicátém druhém místě, netuší, že se stal mistrem světa. Leadera mistrovství totiž při závěrečném dokluzu, kdy letěl na zhruba šesté pozici, která by mu bohatě stačila na vítězství, kilometr a půl před cílem sundala turbulence až do olivového háje. A tak poslední kolo ve svém dramatickém závěru rozhodlo o novém mistru světa.

    Vítězem se tak stal Ital Luca Donini na Avaxu, jen o 12 bodů méně (!) nasbíral druhý v pořadí Rakušan Christian Tamegger, létající v barvách Gin Gliders. Na nešťastníka Olivera Rössla (UP) zbyla až třetí příčka. Nejlépe z Čechů se umístil Mirek Varvařovský na výborném 24. místě, dále pak Tomáš Lednik na 47. místě, Milan Michna na 97. místě, Mirek Radar Stěhula na 103. místě a Martin Slíva na 139. místě ze 150. startujících.


 Ve vzduchu


    V kategorii žen suverénně kralovala Dánka Louisa Crandal a přestože v posledním kole nedoletěla do cíle, zvítězila o téměř tisíc bodů před Švýcarkou Nicole Nussbaum a třetí v pořadí Japonkou Tanaka Miyuki. Na Petru zbylo nepopulární čtvrté místo. V soutěži národních družstev zvítězili Švýcaři před Němci a Italy. Český tým obsadil velmi slušné třinácté místo ze třiceti šesti týmů.

    Příští reprezentace se vydá na Mistrovství Evropy do nám velmi známého terénu ve Slovinsku, kde předloni proběhlo mistrovství České republiky, do Kobaridu. Znalost terénu velmi pomáhá, a tak můžeme čekat ještě lepší výsledky jak v soutěži jednotlivců, tak v soutěži družstev. Tak mnoho zdaru!


Zajímají vás celkové výsledky této soutěže.

 Návrat na domovskou stránku