Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Sobota 27.9.2003
    Ranní teplota klesá až na 4°C a už minutu po otevření startovního okna v 6:31 rachotí 190 kubických centimetrů v krosně Pavla Březiny, který odlétá v odporovým drátem vyhřívaných rukavicích do dnešní navigační disciplíny. Vzápětí ho následuje Ján Polák, Stanislav Vojtek a Jožka Káčer. Potíže se startem má dnes Vlado Tranžík a daří se mu svého Trabanta odlepit teprve těsně před zavřením startovního okna. Na trase o celkové délce 50 kilometrů se třemi otočnými body jsou jako obvykle umístěny tajné znaky a je třeba prolétnout dvě časové brány.

 Pavel Březina před startem

    Všechny symboly jsou dnes rozmístěny i zakresleny v mapách správně, jenom proměnlivý směr a síla větru ztěžuje přesné načasování průletu časovými branami. Už před osmou hodinou pokuřuje v cíli a rozdává autogramy Pavel Březina, i když se na přistání oproti svému předem nahlášenému času o 7 sekund opozdil. S mnohem větším zpožděním ale přilétá do cíle Ján Polák, zatímco za dalších 20 minut sedá v decku Jožka Káčer na sekundu přesně. Bodová ztráta za zpoždění 15 sekund při průletu první časovou branou ho ale bohužel nemine.

 Gabriel Kaňuch

    Dalšími dopoledními disciplínami jsou dnes přesnost přistání a úloha s podivným názvem "Mini - maxi". Úkolem soutěžících ve druhé jmenované disciplíně je prolétnout 20m úzkým a 300m dlouhým koridorem v maximální výšce 2m nad zemí nejprve co nejrychleji a vzápětí co nejpomaleji. Rozdíl obou naměřených časů je pak bodově ohodnocen. Hned první závodník Ladislav Smrek ale končí při druhém průletu na zemi a podobně dopadá i Matúš Škvarka.

    "Termika tam do toho bila ako sprostá!" stěžuje si po ukončení disciplíny Vlado Tranžík, který se na minimální rychlosti několikrát propadl také až na zem a výsledkem je pochopitelně nula bodů. Nejlepší rozdíl časů má po dvou průletech Pavel Březina a na svůj slušný kopec bodů tak přisypává další hromádku. Až by si člověk málem myslel, že snad chce vyhrát nebo co ...

 Exhibice nad letištěm - Gabriel Kaňuch, Matúš Škvarka a Ján Polák

 Diváci


 Ředitel závodu (uprostřed) se svými pomocníky

    Po velice pikantních paprikových klobásách, výborných jitrnicích, povinném odpoledním klidu a krátké předváděčce proudového letounu Delfín je vyhlášena stejně jako včera ekonomická disciplína s létáním v termice, pro dnešek poněkud ztížená dvěma dotyky země za letu v předem stanovených místech a povinností kopnout do dvou pružných tyčí. Spotřeba paliva je na tyto manévry úctyhodná a už po 15 minutách letu přistává bez benzínu Stanislav Vojtek a po dalších sedmi minutách ho následuje Ladislav Smrek. V 15:31 sedá Matúš Škvarka, za ním Ján Polák a po chvíli i Jožka Káčer. Vysoko nad letištěm už svádějí boj o udržení ve vzduchu pouze Gabriel Kaňuch a Pavel Březina, protože Vlado Tranžík si s čerstvě prasklým rámem dnes netroufl odstartovat. Ve snaze o udržení ve vzduchu co nejdéle končí Gabriel Kaňuch bez paliva mimo letiště v poli za železniční tratí, což znamená nula bodů a jasný signál pro Pavla Březinu k nasazení vítězných spirál nad letištěm.

    A aby motory v krosnách příliš nevychladly, následuje později odpoledne ještě slalomová disciplína s okopáváním pružných dvoumetrových tyčí. A protože nejlíp kope za svoje barvy jako obvykle Pavel Březina alias Bříza, stává se nakonec vítězem i této disciplíny. V celkovém pořadí závodu se tedy začíná pomalu rýsovat jasný vítěz, a to i v případě, že by se rozhodl zítra ráno zaspat.

 Matúš Škvarka

 Ladislav Smrek

    "Dnes mám rande so svojím mestom, nejdem do baru len tak chodím," vaří po setmění před hangárem tvrdý rock od Tublatanky slovenská kapela se zvláštním názvem Laxké Féčko a v letištním baru začíná rychle docházet nejdřív rum a pak dokonce i pivo.

 Born to be wild !

    "Tak dopíjím poslední Prazdroj, jsem nacucanej docela," békají pro změnu za hangárem u kytary někteří nejmenovaní piloti a podle množství zkonzumované šunky, tlačenky, domácí slaniny a spousty všelijakého alkoholu se nedá úplně vyloučit, že zítřejší otevření startovního okna v sedm ráno někteří favorité slušně řečeno proserou.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku