Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  ... návrat do rubriky.
Pravidla ČPP na rok 2003

Karel "Charlie" Vejchodský

    Schválená pravidla poháru pro letošní rok jsou ke stažení na tomto místě. Hlavní a důležité změny oproti loňskému ročníku:

  • Nová kategorie FUN - určena nejen začínajícím, ale i všem pilotům létajících na padácích kategorie "A", které nebaví vyplňovat protokoly. Není nic jednoduššího! Co se týče fotodokumentace, k uznání přeletu postačí fotka startu, pak třeba nějaká hezká panoramata během letu a 2x po přistání foto padáku na zemi. Lze uznat pouze volné přelety.

  • Dříve se piloti do kategorií HOBBY a PROFI rozdělovali podle výsledků z předchozích ročníků. Nyní jsou tyto kategorie děleny pouze podle typu padáků, v HOBBY může létát každý pilot s typem padáku až maximálně "Performance" - odpovídající DVH 2, 2-3, aniž by záleželo na výsledcích v minulém ročníku. V prestižní PROFI kategorii zůstávají piloti na závodních a netestovaných padácích.

  • Každý výkon musí být nahlášen do 7 dnů - lhůta byla zkrácena z důvodu zajištění aktuálnosti soutěže.

  • Přelet v kategoriích HOBBY a PROFI bude možné zdokumentovat pomocí záznamu z GPS! Čili - odpadají veškeré problémy s protokoly, focením, vyvolávání negativu a zasíláním veškeré papírové dokumentace. Vše za vás udělá zaslaná SMS zpráva deklarující trať a následně tracklog z GPS stáhnutý na příslušnou internetovou stránku. Přesná pravidla, na kterých se pracuje, budou umístěna na webu LAA ČR. Bližší informace najdete na této stránce, kde probíhá testovací provoz systému.

  • Protokol o letu může obsahovat dvě různé disciplíny. Pokud si nebudete jistí podmínkami, jednoduše zvolíte dvě trati a až ve vzduchu se rozhodnete, kterou z nich poletíte. Samozřejmě, přihlásit lze pouze jednu. Dále je striktně zakázáno používat více fotoaparátů.

  • Za traťové body - zejména startovní bod, otočný bod a cílový bod, volte takové, které splňují podmínku vertikálního rozměru o maximálním rozměru 100x100m (např. budova železniční stanice, rozhledna, vysílač, větrný rukáv, atd.), či je někde poblíž objekt s vertikálním rozměrem a jsou jasně deklarovatelné. Celé vesnice, dráhy letiště nebo např. křižovatky bez nějakého vertikálního objektu v jejich blízkosti nebudou akceptovány jako traťový bod. Tohle samozřejmě bude platit v případě fotodokumentace, ne GPS.




  • U volných přeletů delších než 20km je nutná fotka nějakého bodu ze vzduchu, a to maximálně 20km před přistáním. Pokud tuhle podmínku nesplníte či na to zapomenete, musíte mít vyfocené místo přistání ze vzduchu. Čili například při přeletu 50km je nutná fotka nějaké vesnice či něčeho význačného někde mezi 30. a 50.km trati nebo místo přistání ze vzduchu. Proč? Chtěli jsme zabránit, aby bylo možné uznat přelet s fotodokumentací pouze startovního bodu a pak 2x padák někde na zemi po několika desítkách kilometrech, kde nelze idenfitikovat, kde to vlastně je a jestli tam pilot vůbec doletěl. Když budete dělat fotku každých cca 20km, nic nepokazíte a váš přelet bude průkazný bez jakýchkoliv debat.

    Cílem nových pravidel bylo jednak jejich zjednodušení (viz GPS, dvě trati na jednom protokolu, dělení kategorií pouze podle typu padáků), dále umožnit zúčastnit se pilotům na "A" padácích bez nutnosti vypisování protokolů, ale i zpřesnění některých formulací (traťové body, fotka ze vzduchu u volného přeletu). V případě dotazů se obraťte na jakéhokoliv člena sportovní komise.

    Mnoho nejen krásných ale i úspěšných přeletů přeje za sportovní komisi Karel Vejchodský.


 Návrat na domovskou stránku