Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



    O čtvrteční budíček se postarali Aleš a Mirek Paloncy (náš klubový sponzor), kteří dorazili časně ráno a hlasitě glosovali "pořádek" v tábořišti. Někteří nenasytní letci vyrazili hned zrána (rozuměj před polednem) na Kobalu, aby si ji sletěli a zbytek se ráchal v Soče. Na kopci jsme poprvé okusili možnost startovat na JZ. Nejlépe se dařilo Lubošovi, Pšendovi a Jurovi, kteří odletěli na piknik pod Krnem. Jurovi se výběr místa přistání moc nezdařil, a tak se k již hodujícím kamarádům dostal překonáním asi 150 metrového převýšení. Vyznamenal se také Nugetek, který zmizel vpravo v hlubokém zalesněném údolí a pak se objevil bojující v malé výšce na cestě ven. Aleš s Kamilem připravovali na startu nového Lifta pro Mirka. Největší Lift vzal pana továrníka do vzduchu a za chvíli poletovali v hodné výšce nad startem. Ostatní odstartovali a po přeskoku na hřeben nad Tolminem se pokoušeli, s většími či menšími úspěchy, dostat někam dále. Pár lidí to zkusilo do Kobaridu, ale návrat do kempu se konal už stopem. Kdo se držel svahu, nepodařilo se mu vyhnít.

 Luboš

    Pátek nás přivítal základnami v půlce kopce a proto rada starších a "zkušenějších" rozhodla: jede se na Lijak. Část výpravy podala oficiální protest (s kulatým razítkem), ale nebylo jim to nic platné. Takže asi v půl jedné jsme na startu, který je z poloviny obsazen českými piloty. McCready nám opět vysvětlil, že dneska už bude točit "opravdické" stoupáky a nebude se muset plazit kolem svahu. Nejdříve odstartovala skupina nadržených pilotů s cílem Nanos a zpět. Ostrým tempem zvládli první přeskok nad Ajdovščinou, pouze Dušan to trošku utavil. A protože u skalního hřebene nic nebylo, vydala se skupina ve složení Luboš, Marek, Jura a Kamil nad město. Tam je očekával silný stoupák až pod mrak. Přeskok na hřeben Nanosu zvládli také bez problémů, ale pak dostali hlad a přistáli ve Vipavě u pizzerie. Jedině Aleš na zapůjčeném Feveru přemohl touhu po jídle a na Nanos doletěl. Při zpáteční cestě však již neodolal a skončil v pizzerii také. Ještě lepší místo přistání si zvolil Vašek. Před Ajdovščinou přistál ve vinici, chudák si ještě nestihl sbalit padák a už ho majitel táhl do vinného sklípku. Vašek se bránil, že už pro něj jede auto, ale nebylo to nic platné. Vzápětí ve sklípku skončila i osádka auta. Renáta při návratu od Ajdovščiny následovala Karla, našeho nejzkušenějšího pilota. Ten však zvolil stopu přes různá závětrná místa, a tak Renátě občas vstávala helma hrůzou. Petr točící jako Blaník doletěl až do Ajdovščiny, tam udělal okruh nad letištěm a přistál u cesty. Událostí dne však bylo večerní posezení u ohně, kde "Paloncyho oční likér" konzumovaný ve velkých dávkách udělal z některých pilotů pracovníky kovošrotu. A to bylo na časné ráno naplánováno balení tábora a odjezd k domovu.

    Kolem sedmé ráno začaly postavy s převážně zelenými obličeji balit stany a uklízet tábor. Kolem desáté jsme vyrazili k domovu s plánovanou zastávkou na Krvavci.

 Krn

    Na parkovišti u proslulé pizzerie Tonač jsme se rozhodovali, zda pojedeme ještě lítat. Nakonec se část výpravy vydala alespoň na slet od Ambrože a ti, co zůstali dole, měli organizačně zajistit soutěž v přistání na cíl. Po cestě na start byla jako první cena dohodnuta pizza. Na Ambroži nás přivítala takřka základna mraku a startovačka jako na Skalce se slabým proměnlivým větrem. Po startu se všichni bez problémů udržovali pod základnou mraku a poletovali v předpolí kopce. Soutěž v přesnosti přistání byla nerozhodnuta až do přistání posledního pilota. Před ním byli ve vedení Vašek s Renčou, avšak poslední přistávající Kamil jim vyfoukl chutnou odměnu. V pizzerii bylo provedeno předběžné zhodnocení zájezdu (bez zpáteční cesty) a hodnocení bylo velmi kladné. Počasí se vydařilo, a tak každý nalétal minimálně 10 hodin. Pak posilněni pizzou a pivy jsme vyrazili domů. Cesta zpět proběhla bez problémů, a tak jsme v neděli ve 4:30 byli zpátky v Ostravě.

 Karel Janků

    Na závěr bych chtěl poděkovat ve jménu účastníků zájezdu (Andy, Dušan, Jura, Kamil, Luboš, Marek, Marek, Nugetek, Petr, Pšenda, Renča, Vašek) Karlovi za organizační zajištění zájezdu, výběr termínu a počasí.


 Návrat na domovskou stránku