Chcete na tomto místě svoji reklamu ?

  ... návrat do rubriky.
 English version

Paragliding Cup Straník 2003

Standa Hlavinka
 

Pondělí 5. května
    Už nedělní tréninkový den jako kdyby svými dobrými přeletovými podmínkami a mimořádnou dohledností chtěl naznačit, že letos vyjde počasí mnohem lépe, než tomu bylo při loňském, hodně větrném a bouřkovém ročníku. Vrchol Straníku byl během včerejšího dne doslova zavalen piloty i přihlížejícími turisty a nejdelší ulétnuté trasy končily až na Oravě. Včera zlomená karabina firmy AustriAlpin (s výrazným reklamním nápisem "Simply The Best") těsně po startu na Skalce v nedalekých Beskydech skončila díky duchapřítomnosti nejmenovaného českého pilota pouze mírným pádem. Pro ty, kteří mají na jazyku otázku, jak je něco takového vůbec možné, je k dispozici tento článek už z roku 2001. Ovšem pozor - povrch včera zlomené karabiny nebyl chromovaný, ale modrý. A pak něčemu věřte ...

 Nedělní rozlomená karabina firmy AustriAlpin

    "No to byl zážitek ...!" komentuje ráno rozespalá Renáta Kuhnová noc na Straníku pod širákem, strávenou ve společnosti jednoho z pilotů, který si ovšem nepřeje být jmenován. Mezitím už se v hangárovém bufetu připravují Šťavnaté klobásky, Jemně marinované steaky a Rudiho mäsitý gulášik s chlebem za 45 slovenských korun.

 Bufet v hangáru

    Téměř devadesát pilotů stojí ve frontě na zaplacení startovného, aby se krátce po poledni sešli na jihovýchodním startovišti k vyhlášení první disciplíny. Startovní okno je otevřeno od 13:20 do 15:20 a vyhlášená trasa s otočnými body - vysílač na konci hřebene u Žiliny, Straník, Stará Bystrica a cílem za Čadcou měří celkem 40 kilometrů.

 Na startu


 Potíže s větrem

    Vítr na startu je dnes oproti včerejšku jihovýchodní a poměrně svižný a jedině díky dvěma přísně střeženým startovním uličkám nevznikají z loňska nechvalně známé chuchvalce vrchlíků, šnůr a lidí. I když zachycení po startu není příliš obtížné, udržet po dotočení použitelnou pracovní výšku není vůbec zadarmo. Postup z prvního otočného bodu po nízkém hřebínku zpátky na Straník je obtížný a znamená předčasné ukončení letu pro 19 pilotů.

 Start

    Maximální dostupy dnes dosahují sotva 1700 metrů nadmořských a za třetí otočný bod ve Staré Bystrici se dostává už jenom 28 závodníků. Martin Orlík přistává až na předměstí Čadce a do cíle mu zbývají necelé čtyři kilometry.

 Na vrcholu Straníku po odletu závodního pole

    Celkem sedm pilotů se nakonec dostává až do cíle za Čadcou a nejrychlejší čas má dnes David Ohlídal, který po druhém vývozu znovu startoval sotva šest minut před zavřením startovního okna. V celkovém pořadí závodu se tak usazuje rovnou na špici. O celou půlhodinu déle trvá ulétnutí celé trasy Tomáši Braunerovi a o další dvě minuty pomalejší je dnes v cíli Peter Mensák. Sedm statečných v cílové pásce ještě doplňuje Martin Gorayski, Jaroslav a Jan Kupkové a Petr Kuhn.

    "Bež a rúbaj do krve, po tej českej kotrbe!" skanduje pak slovenská část pilotů večer v hangáru před obrazovkou televizoru při sledování hokejového zápasu České republiky a Slovenska. Výsledek 3:3 je ale smírný a čepované pivo i sudové víno pak chutná svorně všem bez rozdílu národnosti.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku