Ovšem od 2 600 metrů výš musí již mít letoun tak zvaný odpovídač, který je využíván řízením letového provozu, protože už v těchto výškách probíhají řízené lety dopravní apod. , kde se zajišťují rozestupy a další koordináty. Současně ve třídě E si musím dávat pozor na veškeré TMA. Ty jsou v této třídě pro nás tabu, pokud se nejedná o TMA s vyšší spodní hranicí než 300 m, které se dají v třídě E podlétnout.
Důležité je vědět, že existují ještě zakázané a omezené prostory. Zakázané prostory jsou většinu trvalé a jsou vyznačené na mapě ICAO. Omezené prostory se pak na mapě sice zakreslují, ale jejich aktivace je včas předem vyhlašována. Zde je nutné přečíst na mapě dolní a horní hranici prostoru a podle toho se zachovat. Zakázané prostory sahají většinou od země do určené hladiny. Omezené prostory mají většinou určenu spodní hranici například 1 500 m n. mořem a horní například FL 85, to je 2 600 m n. mořem.
Závěrem zdůrazňuji, že předcházející stručná informace o základních podmínkách využívání vzdušného prostoru ČR byla zaměřena zejména na praraglidisty, piloty závěsných kluzáků a na piloty ultralightů. Není vyčerpávající, ale pokud si k této informaci opatříte mapu ICAO a občas si ji prohlédnete s ohledem na výše řečené, vystříháte se zbytečných problémů se zákonem a leteckými předpisy a poznáte, že zas tak složité to není. Konec konců, v červnu si již budete moci opatřit nové postupy LAA a to UL 1 - výklad předpisů pro ULL a ZL 1 - výklad předpisů pro závěsné a padákové kluzáky.
|