Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  ... návrat do pořadí.


Pilot: Běčák Miroslav, 738 01 Frýdek Místek, Staré město 190
Kluzák: Aeros Combat L15
Datum letu: 13.5.2008
Startovní bod: Milíkov u Jablunkova
1. otočný bod: Kohutka pod Prašivou
2. otočný bod: Podolánky
Cílový bod: Milíkov u Jablunkova
Ulétnutá vzdálenost: 63.8 km (FAI trojúhelník)

    Odstartoval jsem na Javorovém v 15 hodin s hlášením 80 km trojúhelníku FAI. Po 20 minutách mám 600 nad kopcem, ale už mě to sneslo nad Ostrý a odtud vidím krásný kumul plující od Třince na Jablunkov. Napínám křídlo na maximum a vydávám se pod něj. Průměrným stoupáním 2.7m/s dotáčím výšku 2631m a vyrážím na první otočný bod.

    Po otočeni 1.OB se vracím pod ten samý kumul a rovným letem zpět na Javorový, kde opět přitáčím a vydávám se na 2.OB. Po cestě k Prašivé ještě přitáčím ve stoupácích do výšky kolem 2300m. Z této výšky se vydávám na 12 km přeskok přes údolí ke Kyčeře, a to jsem ještě netušil, že tuto výšku dnes už nedocílím.

    Pomocí nulek si pomáhám a snáší mě to k Lysé Hoře, která dává s bídou 1600m n.m., a proto se vydávám na další přeskok přes Ostravici na Smrk. Jde to hladce a na vzdálenosti 6km ztrácím jen 400m. Přelétávám hřeben Smrku, který nic nedává, až na severozápadní straně se mi podaří získat nějakou výšku. Jde to hodně ztuha, ale nakonec se mi podařilo vytočit 1600m n.m. Je dost hodin, oblačnost se rozpustila, a proto se rozhoduji, že nebudu pokračovat na Pustevny, ale budu se vracet zpět k autu, které stojí pod Javorovým, i když tomu v této chvíli nevěřím.


 V 19 hodin opět nad Javorovým

 Start na Javorovém

    Zpáteční let po hřebeni Smrku je bez většího opadání. V údolí Ostravice přitáčím na 1350m n.m. Od hráze přehrady Šance se vydávám zpět k Lysé Hoře. Tam se trápím snad půl hodiny, než se dostávám na návětrnou stranu, kde to opět funguje a zvedám se na 1580m n.m. a pokračuji na Velký Travný, kde si pomohu 200m na 1430m n.m. a vydávám se přes přehradu Morávka na Slavíč.

    V tomto údolí není šance na přistání a -2m/s na váriu mne vrací zpět k loukám pod hrází, kde by se dalo případně přistát. Ve 300m nad přistávačkou začínám nový pokus a slabým stoupáním se přes údolí Velkého Lipového dostávám s výškou asi 100m nad hřebenem do údolí Řeky. Na vyhřívaných západních svazích údolí Řeky se snažím dostat na návětrnou stranu Javorového. Toto se mi daří ve výšce 1031m n.m.

    Když jsem se dostal na návětrnou stranu Javorového, tak v absolutně klidném proudění jsem nabral 400m. Je po 19. hodině a z radosti, že se mi podařilo uletět pěkný výkon, a že auto je na dohled, se vozím v absolutním klidu ještě hodinu a půl a potom odlétám na přistávačku. Křídlo dobaluji už za tmy a druhý den před lítáním ještě kontroluji toto místo, jestli jsem zde něco nezapomněl. Tento let trval 5:40 hod. a kdyby nezapadalo slunce, mohl jsem létat ještě déle.

 Záznam trasy


 Návrat na domovskou stránku