... návrat do regionu.
Krplov

Pozor - terén změnil od září 2001 majitele a ten starty na svém pozemku zakázal !

Startuje se z travnatého rozlehlého palouku, který je pravidelně udržován členy KPK.

Startoviště

Optimální přístup ke startovišti je z obce Jarcová (odbočka z hlavní cesty vpravo 1200m za koncem města Valašské Meziříčí směrem na Vsetín). Jarcovou pak kolmo nahoru po hlavní třídě, nahoře doprava a dále podél celého hřebene až k horní stanici lyžařského areálu Bražiska ve vzdálenosti asi 2200m od odbočky z hlavní silnice. Zde je možno zanechat použitý dopravní prostředek (členové KPK nemusejí platit parkovné) a pěšky vystoupit až na vrchol (cca 3 minuty) po zpevněné a mírně stoupající komunikaci.

Držitelé platné permanentky (slouží zároveň jako povolenka k výjezdu) mohou pohodlně vyjet až přímo na startoviště. Zde je možno dopravní prostředek ponechat po neomezeně dlouhou dobu.

Přistává se v podstatě kdekoliv, nejlépe však na dlouhých podélných travnatých pásech od startu vpravo.

Pohled na okolí startoviště z výšky

Nejzkušenějším létačem na Krplově je bezesporu pan V.Štěpán. Dokáže na Krplově létat v širokém rozmezí síly větru a udržet se v podmínkách, kdy další piloti jen slétávají nebo nestartují. Dalším místním borcem je "Luba", kterého silnější proudění či přistání na záložáku do mladiny rozhodně nijak nezaskočí.

Beskydský pilot postrádá na Krplově rozmetanou chlévskou mrvu a pasoucí se dobytek na přistání, složené klády či jiné překážky bránící ve startu. Terén je vhodný zejména pro provoz paraglidingových škol a začínající piloty. Výcvik mimo působnost Hedin Paraschool Buranov (HPB) je možný jen po předchozí dohodě se správci lokality.

Startoviště i přistávací plochu si neoprávněně přivlastnil Klub přátel Krplova, u kterého je také možno zakoupit permanentky.

Info:
Vítězslav Štěpán, 0604 681999, 0651 686642.