... návrat do regionu.
Kuk

Startuje se z velmi příkré louky do lesního průseku o šířce asi 30 metrů na vrcholu kopce, ve vzdálenosti sotva 20 metrů od vysílače.

Startoviště na vrcholu kopce Kuk

Nalezení startoviště je bez přístroje GPS poměrně obtížné, i když vysílač na vrcholu tvoří výrazný orientační bod. Z Kobaridu je třeba vyjet směrem na Tolmin a hned v první vesnici s názvem Idrsko odbočit vpravo na Livek. V obci Livek je nutno odbočit vlevo na Livške Ravne a trpělivě stoupat 4km serpentinami nahoru k velkému osamělému domu s názvem "Dom Kavka". Asi o 1km dále je v ostré pravé zatáčce vidět po levé straně silnice odbočka na horskou cestu, která je přehrazená kovovou závorou s kulatou značkou zákaz vjezdu.

V případě, že silnice začne klesat, pak jste tuto důležitou odbočku se závorou úspěšně minuli a po několika kilometrech narazíte na mnohem zachovalejší a barevnější závoru na italské hranici.

Z výše zmíněného důležitého bodu se závorou a zákazem vzjezdu již zbývá urazit sotva 500 metrů k vysílači na vrcholu kopce. Závora sice není zamknutá a lze ji bez potíží nadzvednout, ale cesta za ní je spíše pro terénní vozidlo a navíc není rozumné v cizích krajích dráždit chřestýše bosou nohou.

Přistává se na obvyklé přistávací ploše na okraji Kobaridu na souřadnicích N46°14.584' E13°34.524', která je sice od startoviště vzdálená 6km vzdušnou čarou, ale po trase k ní je dostatek slušných ploch na bezpečný přistávací manévr.

Přistávací plocha na okraji Kobaridu

Další užitečné informace o létání ve Slovinsku najdete zde nebo tady.