Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Neděle
    Beznadějně zatažená obloha opožděnou frontou milosrdně umožnila dlouhé dospávání většině pilotů a těžké dlouhotrvající probírání se z mrákot některým slabším kusům. Těsně po poledni však nenávratně zmizela závěrečná hrana studené fronty daleko za obzorem a tři vrchovatě naložené Avie opět dýchavičně vysupěly do výšky 1200m n.m. na Kamenec. Výrazné severní proudění však bylo příčinou rychlého přesunu asi o 3km vedle, na severní hráz megalomanského komunistického monumentu, přečerpávací vodní nádrže Dlouhé Stráně ve výšce 1300m n.m. Trať disciplíny směřovala tentokrát na JV k otočnému bodu Svatý Kopeček u Olomouce a zpět na letiště v Šumperku. Celkem tedy 95km. Pokleslé brady některých pilotů slabších povah při pohledu ze startoviště do divoce vyhlížejících hlubokých údolí bez možnosti přistání však naznačovaly, že se na start hned tak někdo nepohrne.

 Favorit Petr Pedro Nedoma na startu


    Rozsáhlé prosluněné okno v poměrně husté oblačnosti přinutilo většinu favoritů vrhnout se rychle do prostoru a brzy bylo jasné, že na louce pablbů v Loučné nad Desnou bude opět živo. A taky že bylo. Dostupy dosahovaly sotva 350m nad start a přelétávat v této výšce Jeseníky směrem na Štenberk chce skutečně ledový klid a mistrnou pilotáž. Nejlépe vedl své křídlo Dan Vyhnalík a trpělivě se prokousal až na 44. kilometr. Za ním, na 38. kilometru přistál Petr "Pedro" Nedoma a oba se tak v celkovém pořadí posunuli na čelo závodu. Třetím nejúspěšnějším pilotem toho dne se stal Josef Cahel, ovšem s pouhými 16 kilometry.

 Dan Vyhnalík


    Bodovací systém GAP však opět zaúřadoval a přidělil vítězi kola pouhých 285 bodů, zatímco většině ostatních na louce pod startem celých 143. Vyjímečné jednotlivce totiž GAP přímo nesnáší.

Pondělí
    Nebe již od rána jako vymalované, takřka bezvětří a na Kamenci byl tedy vyhlášen odvážný trojúhelník Kamenec, Králíky, Zábřeh, Loučná pod Kamencem o celkové délce 76km. První závodník, který však po šesti minutách překvapivě skončil pod kopcem v Loučné u kravína, vzal ostatním na poměrně dlouhou dobu chuť ku létání. Správná panika vypukla až po 15. hodině, kdy už termika na nahřáté západní straně Kamence rvala z luk na úpatí kopce báby i s hráběmi a závodníci tedy postupně vyráželi na trať.

    Kamenem úrazu se tentokrát stal nešťastně zvolený druhý otočný bod v Zábřehu. Předpoklad, že v pozdním odpoledni bude fungovat termika spíše v rovinách, než v přemírou oblačnosti zastíněných horách, bohužel nevyšel a valná většina pilotů byla nucena přistát v rovinách kolem Zábřehu. Nejlepší dokluzovou stopu zvolil Dan Vyhnalík, následovaný o pouhých 600 metrů Radkem Dykastem. Oba přistáli na 56. kilometru trojúhelníku. O necelé 2km zpět pak zůstal třetí Václav Chvála, který se tak v celkovém pořadí posunul na 3. místo a začal tak povážlivě ohrožovat druhou pozici Petra "Pedro" Nedomy.

    "Mám takový dojem, že jsem zase vyhrál kolo. A ruku na srdce, myslím, že je to tak spravedlivé," prohlásil suše vedoucí pilot závodu Dan Vyhnalík a v návalu divoké radosti povalil nejbližší děvče (Lucie K.) do trávy a za použití hrubého násilí jí potupně strčil prst do nosu. No fuj ...!

 Dan Vyhnalík

    Tento den přistáli na louce pablbů v Loučné překvapivě pouze tři piloti, i když místí děvčata již o probíhajících závodech dobře věděla a chovala se k nešťastným blatouchářům docela přátelsky. Obzvláště pak Lidka, Eva, Jarka a Karel.

Úterý
    Počasí se rozhodlo nedopřát pilotům odpočinku a v pálícím dopoledním slunci bylo opět na Kamenci rozhodnuto o další, tentokrát 96km dlouhé disciplíně z Kamence k otočnému bodu Svatý kopeček u Olomouce a zpět na letiště v Šumperku. Než však piloti postavili křídla, zatáhla se obloha velkou oblačností z jižního okraje přecházející fronty. Vzniklé rozpaky, zda rychle startovat či počkat, vyřešil ochotný předletec, který hned po startu začal bez potíží stoupat k černým základnám a vyprovokoval tak hromadný start většiny favoritů.

    Otočný bod na 52. kilometru fotografovali pouze 4 piloti. K heroickému výkonu se vypjal Radek Dykast a po otočení se dokázal ještě dotáhnout až na 66. kilometr trati, čímž se v celkovém pořadí posunul na 3. místo. Sotva 200 metrů za ním přistál probudivší se vítěz Poháru ZL 98 Miroslav Čáp, kterému se teprve během víkendu podařilo sešroubovat svůj na mraky rozbitý bezstožárový Stealth a začal tedy závodit až v pondělí.

 Radek Dykast se svozařkou Luckou

    Ve snaze předhonit na trase všechny ostatní a upevnit tak svou vedoucí pozici v soutěži, to utavil hned na 40. kilometru Dan Vyhnalík a byl nekompromisně sesazen z 1. místa na druhé v celkovém pořadí Petrem "Pedro" Nedomou, který přistál na 65. kilometru, těsně za prvními dvěma závodníky.

    Křídla na louce pablbů pod kopcem by se opět dala spočítat na prstech jedné ruky, ovšem zcela nedůstojně mezi nimi kraloval bezstožárový Moyes CSX5 se zachmuřeným pilotem Petrem Tučkem.

 Petr Tuček znovu pročítá návod k použití křídla Moyes CSX5


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku