Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



 Startoviště Les Espranons

    Početná skupina závodníků se vrhla z jižního startoviště poměrně brzy po otevření okna a jak se později ukázalo, byly to rozhodující okamžiky pro úspěšné absolvování celé disciplíny. Vítr totiž vzápětí mírně zesílil a stočil se k západu, což zkomplikovalo všechny pozdější starty. Termických intervalů rychle ubývalo a v sílícím větru, který už definitivně foukal přímo po hřebeni, začali někteří v pudu sebezáchovy balit, takže se zapisovatelky málem nudou ukousaly.

 Lucka Knoblochová

    V silnějším západním proudění začala mít většina závodníků na trati v některých úsecích značné problémy. Nejobtížnější se ukázalo 2. rameno, na kterém přistálo celkem 5 pilotů. I v cíli bylo tento den méně rušno a první přilétnuvší "bezpřístrojový" Michal Cipra byl natolik vyčerpán, že při přistávacím manévru dokázal pouze snížit rychlost na minimum a plácnout sebou rovnou na břicho do jetele.

    Nakonec se v cíli sešlo celkem 8 pilotů, včetně rozradostněného Petra Tučka, který po pečlivém prostudování návodu ke svému křídlu konečně zjistil, že zdánlivě bezúčelná a za letu volně plandající šňůra není zapomenutá tkanička do bot Billa Moyese, ale velmi užitečný napínák příčníku.

 Petr Tuček

    Nejúspěšnějším se tento den ukázal Miroslav Čáp, následovaný druhým Michalem Ciprou a třetím Radkem Dykastem. V celkovém pořadí se na prvních třech místech nic nezměnilo, ovšem ztráta celkově čtvrtého Radka Dykasta na třetího Radka Bareše se snížila na pouhých 19 bodů.

 Miroslav Čáp před startem

    Jistě nemá smyslu zapírat, že výrazný vliv na skvělé umístění Miroslava Čápa měla jeho vlastní žena, rodilá navigátorka, která si po pročtení článku o 1. části Mistrovství ČR, pořádané v Jeseníkách, okamžitě zakoupila z rodinných úspor svoji vlastní vysílačku a rozhodla se, že tentokrát nepustí jen tak lehkovážně svého muže samotného mezi nenasytné francouzky.


 Miroslav Čáp s Vichřicí


    Bodové ohodnocení disciplíny však bylo výrazně sníženo skupinou 9 pilotů, kterým se kvůli zhoršeným povětrnostním podmínkám na startovišti bohužel nepodařilo během otevřeného okna vůbec dostat do vzduchu. Vše si samozřejmě vynahradili měrou vrchovatou v nejbližší krčmě hned pod kopcem, a to tak dokonale, že někteří nejmenovaní piloti ze skupiny Masňáků nemohli pak v kempu ani najít svoje stany.

    "Lítám jak chorá kráva," prohlásil pak v cíli nedělní disciplíny s upřímností sobě vlastní rozmrzelý Dan Vyhnalík, který sice dolétl úspěšně do cíle, ovšem jako úplně poslední. Svoji zlost si pochopitelně hned vybil na nejbližším děvčeti (Radka S.), kterou si za použití hrubé síly přehodil přes rameno a nekompromisně jí vyplatil rovných pětadvacet na zadek.


Pondělí
    Reálná možnost vzniku bouřek a přeháněk v oblasti právě přecházející slabé fronty a hned po ránu i poměrně zatažená obloha připravila závodníkům první oddychový den. Někteří se rozjeli obhlédnout okolí Laragne, zatímco v kempu De Montéglin se koulel oblíbený petanque.


 Barbora z České republiky


    Většina pilotů ale vyrazila svými rychlými vozy na nádherné pobřežní pláže do Marseille, vyzkoušet našincům poměrně vzácné plavání v mořských vlnách a samozřejmě prohlédnout si polonahé černošky. Moře bylo sice studené, ale na pobřeží sluníčko opravdu pálilo a snímky z moc pěkného výletu jsou k nahlédnutí v redakci SkyFly serveru v Ostravě.


 Pobřeží v Marseille


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku