Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Úterý
    Teploty již nepříjemně vysoké se ještě poněkud zvedly na rovných 30 stupňů ve stínu a na Stolu se odstartovalo do 42 kilometrů dlouhé disciplíny se čtyřmi otočnými body. Vzhledem k meteorologické situaci to byla úloha poměrně obtížná a do cíle nakonec dolétlo pouze 5 závodníků. Mezi nimi byl jenom jediný Čech - Ondra Dupal.

 Ondra Dupal

    Bohužel se tento den nedostalo 20% závodníků přes stanovenou vzdálenost 20 kilometrů a kolo bylo prohlášeno za neplatné. Nepochybně se ulevilo Milanovi Michnovi, který tento den přistál už na 11. kilometru a jeho bodový zisk by byl tento den skutečně prachbídný.

Středa
    Předpovídané bouřky se staly příčinou rozpaků organizátorů při vyhlašování disciplíny pátého dne závodů.

 Na startovišti

    Okno bylo nakonec přece jen otevřeno a první neohrožení borci se vrhali ze startoviště Stol do vlhkého a přehřátého vzduchu. Dle svých vlastních slov však pouze "hrnuli horký vzduch," ulétnuté vzdálenosti nestály vůbec za řeč a všichni se tak hromadně podělili o jednu velkou nulu.

    Bouřka se sice nakonec celý den nevytvořila, ale byla skutečně na spadnutí. V těchto terénech pochopitelně nelze na první příznaky vznikající bouřky čekat, to už bývá zpravidla pozdě. Komu nelétá křídlo rychlostí alespoň 100km/h, nemá šanci uniknout. Sám jsem si zkusil na 10km vzdálené Kobale stočit 1000m výšky v okamžiku, kdy již začala povážlivě černat i oblačnost nad poměrně širokým údolím. Rychlostí přes 80km/h jsem divoce křižoval nad údolím a hledal místo, kde by to ještě bylo možné a dost značně jsem se při těchto, na můj vkus příliš dlouho trvajících manévrech, potil.

    "Tenhle přehřátý a vlhký vzduch se tady do neděle rozhodně nevymění," prohlásil pak skepticky večer po druhém pivu bývalý meteorolog Petr Dvořák, kterého poslední příčka pořadí očividně nikterak netěšila. Ale jak už to u meteorologů často bývá, neměl naštěstí pravdu.

Čtvrtek - až příliš bombový den
    Vzdálené dunění hromu a drobný deštík ještě v 5:35 ráno naznačoval, že ani 6. den závodů žádné body nepřibudou. Naštěstí se jednalo pouze o závěr přecházející fronty a kolem osmé hodiny ranní již bylo nebe čisté, teplota vzduchu takřka o 10 stupňů nižší a dohlednost výborná.

    V očekávání výborných termických podmínek byla vypsána bombastická disciplína s pěti otočnými body o celkové délce 92km. Navíc byl start proveden hromadně, formou časově úzkého okna od 13:00 do 13:30 a pohled na hlavní startovní pole uvedené do pohybu byl z výšky skutečně zajímavý.

 Hromadný start

    Termické podmínky nad skalnatými štíty Julských Alp daleko předčily všechna ranní očekávání. Některé úseky trati podél skalnatých stěn se prolétávaly přímým letem bez točení a bez ztráty výšky. Vyskládaných vrchlíků ve vzduchu bylo nepočítaně a na řadu přišly i záložní padáky. Ve výšce 1240m n.m. přistál na záložáku Tomáš Lednik a po zjištění, že skalní stěny všude kolem vyžadují ke slezení lano a cepín, které si jako z udělání tento den nepřibalil do sedačky, složil záložní i hlavní padák, vyšplhal o několik stovek metrů výš a znovu odstartoval ke sletu do Kobaridu.

    Několik neuvěřitelných kotrmelců a salt předvedl těsně u stěny Krnu Martin Slíva. Tento tvrdý chlapík však záložák nepoužil a snažil se křídlo za každou cenu rozchodit, což se mu o několik stovek metrů níže skutečně podařilo.

    "My name is Tomáš Sedláček, does anybody hear me ?!" ozvalo se kolem páté odpolední na pořadatelské frekvenci 147.1MHz a okamžitě bylo jasné, že "Hroutil" má tentokrát opravdu potíže. Přistál vysoko v horách, oznámil, že je v pořádku a odvážně se pustil na několikadenní pochod směrem dolů k civilizaci. "I will be late," dodal ještě na závěr optimisticky. Šťastně však dorazil ještě téhož dne v noci.

    Nejhůře ovšem dopadl Martin Kokeš, který skončil na záložáku vysoko na hřebeni poblíž Kobaly a tvrdé přistání bohužel odnesly obě jeho nohy. Díky obětavé Petře Krausové však byly rychle zaměřeny a předány souřadnice místa jeho nešťastného dopadu a Martin byl brzy nalezen a dopraven do nemocnice.

 Petra Krausová


    Do cíle 92 kilometrů dlouhé disciplíny dolétl nakonec šokující počet 55 pilotů, z toho 17 českých. Nejlépe z našich si v těchto opravdu divokých podmínkách počínal Milan Michna a výrazně tak zvýšil svůj náskok před ostatními soupeři.

 Milan Michna v cíli 92km dlouhé disciplíny

    O 19 minut po Milanovi Michnovi prolétl cílovou páskou Ondra Dupal a o 7 minut za ním Mirek Varvařovský.

    V celkovém pořadí si tak Milan Michna výrazně upevnil svoji vedoucí pozici. Na 2. příčku, kterou nedobrovolně uvolnil svým dlouhým pěším pochodem Tomáš "Hroutil" Sedláček, se vyhoupl František Pavloušek a 3. místo prozatím obsadil Mirek Varvařovský.

    V obličejích všech bylo po přistání jasně vidět, že mají pro dnešek opravdu dost. Jako sluníčko však ozařoval celou přistávačku obličej Petra Dvořáka, který byl po úspěšném dosažení cíle okamžitě připraven rozdávat autogramy slovinským děvčatům. Jaké ale bylo jeho zklamání, když zjistil, že po jeho pěti bodově hubených dnech si již všechna děvčata postupně našla úplně jiné černé koně.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku