Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


   1  2  3  4  5  6  7  8 
 

Neděle 17.7.2005
    Už před sedmou hodinou ranní stoupá slunce nad hřeben nad městem Lecco a nezbývá, než rychle prchnout z rozpalujících se stanů. I když na obloze dnes není ani mráček, viditelnost je kvůli vysoké vlhkosti vzduchu velice špatná a okolní hřebeny nejsou skrz opar téměř vidět.

    "Je zakázáno používat vodu k plnění lahví a vaků na vodní zátěž," objevuje se výrazný nápis na jediném záchodku v restauraci u hlavního stanu a provizorní kemp u přistávačky tím kromě jakékoliv sprchy začíná postrádat i obyčejnou vodu. Naštěstí kouká alespoň ze zdi na rohu budovy kohoutek pro nasazení zahradní hadice a tady je možné nouzově vodu nabrat.

    Malé mikrobusy pro deset pasažérů nakládají na rozpáleném stanovišti minimálně po dvanácti lidech včetně jejich báglů a po půlhodině kličkování v úzkých uličkách vesniček, šplhání serpentinami po západní straně kopce a odemykání dvou přístupových bran vystupují piloti pod strmým svahem, po kterém zbývá pěšky urazit ještě zhruba 100 výškových metrů vzhůru na startoviště.

    "Já jsem tu naposled!" volá horkem už dočista uvařený Karel Vrbenský ve chvíli, kdy ředitel závodu Xavier Murillo vítá na briefingu na startovišti piloty, kteří jsou v této oblasti poprvé. Taky Verunka říká, že mám napsat, že je jí horko. Na strmé louce je sice místa pro asi 200 vrchlíků, ale před vysoko stojícím ostrým sluncem se na holém jižním svahu není kam ukrýt.

 Čekání na mikrobus před hlavním stanem

 Pěší výstup na startoviště

 Ewa Wisnierska s úsměvem jako vždy


 Start

 Nad startem

 Ve vzduchu

    Při každém kroku vyskakují z trávy desítky kobylek, které se umí z komory vrchlíku prokousat během okamžiku ven.

    Vyhlášená disciplína měří celkem 47km a tvoří plochý trojúhelník přes tři otočné body do cíle u hlavního stanu ve vesničce Suello. Hodinové startovní okno se otevírá ve 13:45 a vzdušný start o půl hodiny později. Vzhledem k nesnesitelnému vedru a poměrně snadno se zvedajícím předletcům startuje většina závodníků okamžitě po otevření startovního okna a během dvaceti minut je rozlehlé startoviště téměř prázdné.

    I když je termika dnes poměrně slabá a dostupy dosahují s bídou nadmořské výšky 1600 metrů, což je sotva 400 metrů nad vrchol Monte Cornizzolo, více než stovka pilotů se nakonec dostává až za poslední otočný bod.

    "Vítáme v cíli prvního pilota, kterým je Tomáš Brauner ze Švýcarska, opravuji z České republiky," volá italský konferenciér do mikrofonu půl hodiny před pátou a včetně Tomáše přistává v cíli postupně 46 pilotů, poslední z nich více než hodinu po něm. Vítězem dnešní disciplíny je ale Michael Witschi ze Švýcarska před Tomášem Braunerem a Rodrigem Monteirem z Brazílie.

    Na zítřejší den předpovídají meteorologové před blížící se studenou frontou ještě vyšší teploty než dnes, takže se všichni těší na úterý. To už by snad mohlo začít pršet a klesnout teploty.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku