Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


   1  2  3  4  5  6  7 
 

 Renča a její šerpové

Pondělí 4.8.2008
    Ani zde nezanedbáváme tréninkovou na kole. Ale kdo by šlapal ten kilometrový kopec? Ráno oblékáme helmy a chrániče, cestu nahoru nám šetří lanovka a tuhost našich rámů testujeme na špičkově vystavené down-hillové trati pro mezinárodní závody.

    U horní stanice lanovky se organizátoři pochlapili a zařídili pro ženy, invalidy či nemohoucí vývoz báglů Jeepem až na místo startu. Kdo se nevlezl do prvního a posledního vývozu, nic se nestalo. Naběhli místní šerpové a ochotně vynášejí rance i balasty. Obě varianty přišly vhod nejvíce všem dvěma pilotkám, Maryně a Renči, postižené lehkou invaliditou po úrazu.

    Držte si klobouky, sukně, děti a taky padáky. Překvapivě nejde poryv zepředu, ale zezadu a křídla se nám rolujou až k nohám. Hmm, tak takhle to nepůjde. Nedokážete si ani představit, co stojí úsilí ho odmotat do původní pozice. Jak to ohodnotil Oslík, chvílemi fučelo pětkou zepředu a ne dlouho poté pětkou zezadu.

    Ve vzduchu to vypadalo zajímavě. Byly intervaly, kdy se dalo odstartovat a narazit čelně pětku stoupák. Ty, co se však dostali pod hranu, to spláchlo pětkou dolů. Mezitím hlásí ženský hlas do vysílačky: "Level 3 from the ground". Avšak "Level 1 from the air" je rozhodující. Tak jdeme do boje.

 Bez komentáře

 Místní Rambo


 Bez komentáře

 Ve vzduchu

    Startoviště se ukázalo jako nejkomplikovanější místo. Musím opravit, že severní situace v Sopotech asi nebude úplně pro začátečníky. Opět letíme 20 km po hřebeni, krásné dostupy do 2600m, výhledy na pasoucí se koně a kravky. Ale kochání si necháme na jindy. Teď nás zajímalo točit a nebo full šlapka. Z hor trasa uhnula opět do rovin, kde bylo první kritické místo a několik pilotů posedalo. Proti větru se tlačíme na druhý otočňák. Závodníci se dělí na dva chumle a trousící se zbytky s několikasekundovými rozestupy. Ti, co trénují na Všechově, by dneska určitě uplatnili taktiku z rovin.

    Poslední safety turn point byl umístěn do hor v blízkosti přistání, což se ukázalo jako nešťastné. To bohužel předpovídali ještě někteří před startem. Tak se i stalo, po třetí hodině termika zeslábla a severní proudění převládlo. Což bylo první skupině naprosto jasné a silný protivítr a turbulence je tlačí k zemi. Okamžitě zaznělo od několika pilotů: " Level 3" a od organizátorů: "Task is stopped!" K safety turn pointu se nikdo ani neodvážil přiblížit krom několika jedinců, kteří si ještě doposud nepořídili dvoumetrové rádio a bezhlavě se vrhají do rotoru. Tato akrobatická skupina to nakonec vzdala a přistála bezpečně k ostatním.

    Nikdo nedal cíl dnešní disciplíny a tak rozhodlo pořadí podle uletěných kilometrů. V celkové pořadí závodu je na čele Anders Baerheim.

 Na trase


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku