Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


   1  2  3  4  5  6  7 
 

Pátek 13.5.2005
    Po včerejší hlučné diskotéce v hangáru, pikantních Tatarských biftecích s topinkami a zoufalém vyšplouchání posledních zbytků svatebního Vavřineckého ze sudu Míry Orose se dnes ráno na Straníku ještě po osmé vůbec nic nehýbe. Není divu, pátek třináctého. Počasí ale kašle na datum a po seškrabání námrazy z předních skel aut se otevírá nádherný výhled na čistě modrou oblohu a sluncem zalitý hřeben Malé Fatry.

    "Od té doby, co odjel Dohnálek, se lítá každý den," odhaluje nečekané souvislosti hned po ránu jeden z dříve probuzených a radostí si mne ruce zkřehlé mrazem. Při pohledu na učebnicově naskakující kumuly a slabý vítr je totiž jasné, že se poletí i dnes. Nad jižním svahem se už před desátou zvedají nad start nedočkaví Rusové a v poledne je na briefingu vyhlášena disciplína směrem na východ do Svarína přes jediný otočný bod v Zázrivé. Celková délka trasy je 83.8km.

    "Krásné kumuly, ale jak se dostat pod ně?" povzdychne si kdosi s hlavou obrácenou k nebi, zatímco první odvážlivci v čele s Tomášem Lednikem a Tomášem Bernátem končí už ve 12:40 dole pod Straníkem. Teprve 13. hodina dnes přináší využitelnou odpolední termiku a na západním startovišti začíná být zase těsno.

 Adam Kleja

 Po ránu u ohně

 České svozařky nad mapou


 Husto na západním startu

 Ještě před chvílí tady ta levá řidička byla!

 Ve stoupáku nad sedlem

    "Byl to zase zážitek!" brblá v křoví pod západním startem po kotoulu vpřed jeden z českých pilotů, ale ani starty spousty ostatních nejsou o mnoho lepší. Prostě pátek třináctého.

    Mezitím už velká skupina závodníků postupuje ve výškách přes 2400 metrů údolím Terchové směrem k prvnímu otočnému bodu v Zázrivé. Stoupáky jsou dnes ve studeném vzduchu silné a razantní, stejně silné jsou ale i klesáky a k 27 kilometrů vzdálenému prvnímu otočnému bodu se dostává jenom 49 závodníků. Dalších 38 postupně přistává na 57 kilometrů dlouhém druhém rameni trasy a do cíle ve Svaríně nakonec přilétá 11 pilotů.

    Nejrychlejší čas 2 hodiny a 36 minut má sice Miroslav "Radar" Stěhula, ale díky hodnocení dřívějšího startu se stává vítězem dnešní disciplíny o tři body David Ohlídal. Miroslav Stěhula je druhý a Karel Vrbenský třetí.

    V celkovém pořadí závodu si tak Miroslav Stěhula upevnil svoje vedení, na druhém místě se stále drží Karel Vrbenský a na třetí místo se posunul z jedenáctého David Ohlídal. Vzhledem k nasouvající se cirovité oblačnosti a sílícímu větru je ale docela možné, že budou zítra vyhlášeny výsledky a závod ukončen. Uvidíme.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku