Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


   1  2  3  4  5  6 
 

Pondělí 12.6.2006
    Do ticha noci se začíná nesměle ozývat cvrlikání ptáků ve větvích okolních stromů a z vesnice je slyšet kokrhání prvního kohouta. Zvon v dálce právě oznamuje čtvrtou ranní a pomaloučku se rozednívá. Vzduch je studený a jiskřivě čistý a proti nádherně čisté obloze se na východě rýsují ostré siluety horských štítů. Začíná to vypadat na nádherný slunečný den.

    "Tady se fakt nedá vůbec vyspat, od rána kravál těch vesnickejch zvonů, do toho řvou nějací přiblblí ptáci, pak se přidá ten protivnej kohout a v tom slunkem rozpáleným stanu je úplně na zdechnutí!" nadává v osm ráno jeden z pilotů a začíná to vypadat na zkažené dopoledne, ne-li rovnou celý den.

    Už po deváté hodině začínají nad nejvyššími štíty naskakovat výrazné chmurky a jako první dnes pro změnu vyjíždí na start skupina "B". A protože se meteorologové shodují, že dnešní skvělé počasí je pravděpodobně nejlepší z celého týdne, je v poledne na briefingu vyhlášena 95 kilometrů dlouhá disciplína, jejíž trať směřuje stejně jako včera nejprve k západu, tentokrát až do Feltre, potom zpátky přes start k východu na poslední otočný bod a na závěr do cíle na obvyklé přistávačce.

 Slunce vyšlo

 Cesta na startoviště

 Na briefingu

 Bez komentáře


 S komentářem - Venezuelci na startu

 Ve vzduchu

 Turbulence na startu

 Do cílové pásky chybí 15 metrů

    Startovní okno je otevřeno ve 12:15 a protože se několik předletců už víc než půlhodinu bez potíží vozí nad startem a navíc se startovní bod otevírá už za 45 minut, je celé závodní pole po drobných startovních kolizích ve vzduchu v rekordně krátkém čase. I když stoupáky jsou dnes docela úzké, jejich rychlost občas dosahuje i rychlosti 9m/s a při dnešní výšce základen přes 2200 metrů je postup na trase poměrně rychlý. Před minimální vzdáleností 30km přistává dnes pouze 12 pilotů, zbytek se dostává až k Feltre a míří zpět přes start k poslednímu otočnému bodu.

    V zesíleném údolním proudění od západu je ale dolet do cíle velice problematický a někteří piloti jsou nuceni přistávat na polích těsně před cílem, mezi domy ve vesnici a nebo dokonce do elektrických drátů. Ani samotný přílet na přistávačku není úplně jednoduchý a vykopnuté přední sklo jednoho z českých aut hovoří za vše.

    Nejrychlejší čas 3 hodiny a 11 minut má dnes v cíli Polák Rafal Luckos a stává se tak vítězem dnešní disciplíny. Sotva minutu po něm přilétá do cílové pásky Němec Robert Bernat a 11 sekund po něm Martin Orlík. Celkem 83 pilotů dnes úspěšně dosahuje cíle, přičemž tomu poslednímu trvá prolétnutí celé trasy celkem pět a půl hodiny.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku