Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


   1  2  3  4  5  6  7 
 

Pátek 18.5.2007
    Zbytky roztahané oblačnosti se s ranním rozbřeskem pomalu odsouvají za východní obzor a od západu se objevuje čistě modrá obloha. Už pětkrát během tohoto závodu ale měli závodníci po ránu nad hlavami modré nebe, přesto se zatím odletěla pouze jediná disciplína. Za včerejší frontou se vítr otočil na severní a v šest hodin ráno fouká na Lysé 9 m/s, v nárazech dokonce 12 m/s. Dá se ale předpokládat, že vítr bude v průběhu dne slábnout a je tedy jasné, že organizátoři tentokrát vyrazí s celým závodním polem na Javorový.

    "Honza má Kabáty!" hrnou se někteří nadšeně k Jílkovic terénnímu vozu s výrazně rachtajícím výfukem, kterým se ale stejně nakonec nejede, a tak přichází na řadu úplně jiný rockový nářez v jiném vozidle. Krátce před jedenáctou už tvoří celé závodní pole dlouhou frontu v dolní stanici lanovky na Javorový a hluboko z batohů rychle vytahují teplé prádlo.

    "Takovou cenu nepamatuju ani jako dítě ve Špindlu!" žasne hlasitě Katka Kučerová nad cifrou pouhých 35 korun za lístek na lanovku a o půl hodiny později už se většina pilotů ohřívá v restauraci na vrcholu Javorového horkou česnečkou. Venkovní teploměr ukazuje 8°C a protože obloha je zatím zatažená přemírou rychle se tvořící oblačnosti a navíc obsluha hospůdky není zřejmě na takové návaly zařízená a vyloženě nestíhá, je briefing raději odložen až na jednu hodinu po poledni.

    "Takže tam, kde se to nedekne, tam se to protrhá?" snaží se upřesnit u meteorologa detailní prognózu vývoje počasí pořadatelé a nakonec ve 13:20 vyhlašují 50 kilometrů dlouhou disciplínu přes Prašivou, Stolovou, znovu zpátky na Ostravici a s cílem pod Stolovou. Dvouhodinové startovní okno je otevřeno až ve 13:45, ale slunečního svitu je pořád žalostně málo.

 Nenašlo by se něco k snídani?

 Na lanovce

 Cesta na startoviště

 Tomáš Svoboda


 Honza Jílek na startu

 Ve vzduchu

 Ve vzduchu

 Na přistávačce

    "27 NA ZEMI," přichází ještě před zavřením startovního okna regulérní a pro jistotu dvojnásobná odhlašovací SMS od pilota s číslem kupodivu 21 a postupně se do 15:45 takto ozývá celkem sedm závodníků. Nadmořská výška základen 1700 metrů nepředstavuje v Beskydech žádnou závratnou operační výšku, navíc zvedat se v rozsáhle zastíněných oblastech se ukazuje jako hodně obtížné. Už na cestě k prvnímu otočnému bodu na Prašivé je nuceno přistát celkem 12 pilotů, přitom někteří z nich si pro jistotu dávají ještě druhý start. Po kolapsu vrchlíku nad Javorovým musí se závlekem předčasně na přistávačku mladá a nadějná Katka Kučerová alias Tatranka, která je ve svých 16 letech na závodech poprvé a Beskydy zná zatím jenom na kole. Jsem si jistý, že o ní ještě hodně uslyšíme. (Ledaže by se o ní přestalo mluvit.)

    Zvednout se na Prašivé nebývá vůbec jednoduché ani za slunečnějších dnů a v rozsáhlém údolí Morávky za Prašivou končí dalších 10 pilotů. Prozatím vedoucí závodník Hozna Jílek má dnes konečnou na 22. kilometru na Ostravici a jedině trojka Svoboda, Volný a Procházka otáčí Stolovou na 30. kilometru a snaží se probít proti silnému větru zpátky k Ostravici. Nakonec ale přistávají v malých rozestupech kolem 35. kilometru dnešní trasy u Čeladné.

    Vítězem dnešní disciplíny se tak stává Tomáš Svoboda před Mirkem Volným a dnes dvakrát startujícím Luďkem Procházkou. Tím se po dnešku v celkovém pořadí závodu dostává Luděk Procházka na první místo před druhého Honzu Jílka a třetího Mirka Volného.

    "Konečně je mi dnes poprvé dvě minuty teplo," pochvaluje si vyhřátou kabinu svozového auta jeden z vymrzlých pilotů a je jasné, že se na dnešní chystané večerní párty vypije spousta alkoholu už jenom kvůli zahřátí.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku