Dnešní tréninkový den se na startu v Les Gets (čti ležé) schází většina závodníků. Vývoz na start je zajištěn částečně autobusem (asi 10km), dále se pokračuje kabinkovou lanovkou a konečně sedačkou na vrchol Mont Charie ve výšce 1836m n.m.
Současný Mistr republiky Martin Orlík charakterizuje zdejší podmínky jako trošku turbulentní, to znamená se silnými údolkami. V průběhu vyčkávání postupně místní "dustdevils" zahazují padáky za start a vítr se střídavě točí kolem dokola.
"Keď nepoletíme, tak mi to rozdrapí močák!" stěžuje si favorit slovenského týmu Peter Vrabec a Karel Vrbenský, který právě dorazil, navrhuje cvičný trojúhelník FAI asi 110km. Organizátoři jsou trochu skromnější, uvidíme.
Kolem vyčkávajících pilotů neustále korzují "downhill bikers", kteří se na svých bicyklech neúnavně vrhají ze strmého kopce. Sebevrazi! Mají tady také závody, takže se údolí Morzine Avoriaz rozděluje, mimo stávající obyvatelstvo, na závodníky zablácené a závodníky spálené. V cíli se silné údolní proudění potvrzuje a většina pilotů přistává svisle jako bojový letoun Harier.
|
Sobota 1.7.2006
Krásné slunečné ráno vyhnalo z postelí pouze "team-leadery", zatímco zbytek si užívá měkoučkých postelí v nedalekých penzionech. I když jsme málem zůstali na ulici. Nebýt Karla, který náhodně objevil náš rezervovaný penzion, jehož jméno nám polovina nedorazivšího týmu jaksi zatajila. Nemá to lehké ani náš slovenský brat Vrabčák, který plní pozici team-leadera, team-dealera, ředitele slovenského týmu a ještě pilota.
Hanka Matyásková si stěžuje, že by ráda do vzduchu, ale bohužel má dnes smůlu. Ve 13:30 se koná safety meeting (bezpečnostní mítink) a všichni jsem moc zvědaví, jestli na příštím mistrovství náhodou nebude jeden týden safety mítinků a druhý týden letový. V 16:30 je zahajovací ceremoniál a v 19:30 večeře.
Také tu mám vzkaz pro Standu, který zveřejněním výroku Petry Krausové "Rodinné hnízdečko v Jilemnici u lesa už jsme si pořídili a v autobusu už se mi špatně dělá" málem způsobil její problémy v zaměstnání. Neznámou také zůstává 6 pilotů ve slovinském týmu, vzhledem k tomu, že je povoleno pouze 5 + 2 ženy.
Karel Vrbenský hlásí z postele, že to dnes nestíhá a že je potřeba, jak říkal děda Lebeda, "řešit věci s námořnickou rozvahou!"
Z přeplněného stanu s vnitřní teplotou asi 56°C vychází František Pavloušek a referuje o zjištění, že pokud ležící pilot nemá tep, nebude již pravděpodobně naživu.
Zahajovací ceremoniál připravili Francouzi opravdu moc hezky. Nejvíce nás ohromil cvičený orel bělohlavý, který za zatajeného dechu všech zúčastněných dvakrát obkroužil místní hotel a poté bezpečně dosedl na sokolníkovu paži.
|