Úterý 4.7.2006
Motlitba českého týmu: "Hlavně ať se nikomu nic nestane, hlavně ať se nastane nic nám a hlavně ať se nestane nic mně!"
Předpoklady bouřícího dne se naplnily už v noci. S předpovědí bezvětrného dne s možností lokálních bouřek vyrážíme na start. Teamleader nám přináší dvě dobré zprávy. Jednu o celoročním předplatném časopisu Cross Country. A druhou o další zajímavé přednášce pilotů, kteří slétali nejvyšší hory v tandemu.
Podle průběhu včerejšího kola je jasné, že se může stát cokoliv a i největší favorité mohou "vyhnít". Ale jsme pořád na začátku závodu! (Český tým je zatím na pátém místě.)
Trať N 3 přes čtyři otočné body v délce 67.6km a s přistáním ve vzdálenějším Mieussy je vypsána pod rostoucími mráčky. Podle Tomáše bílými chomáčkovníky, místy přecházející do chuchlůvek. Prý až se celá obloha zalije velkými chomáčkovníky, bude zle.
|
Měl pravdu, protože dnešní task byl opět zrušen v době, kdy vedoucí skupinka mířila na třetí otočňák. Bouřka rostoucí nad Avoriaz se totiž nebezpečně zvětšila. K dokončení tasku stačilo pár maličkostí jako funkční lanovka a brzké otevření okna.
"Let měl dvě části, v té první jsme se snažili co nejrychleji dostat nahoru a v té druhé jsme se zase co nejrychleji snažili dostat dolů," vypráví po návratu Petra Krausová a Španěl Ivan Iniguez ukazuje na svém variu +12m/s. Černou tečkou se stal pilot, který po kolapsu vrchlíku u hřebene narazil v kyvu přímo do země. Zlomil s i obě nohy a s podezřením na vnitřní zranění ho vrtulník přepravil do nemocnice. Na zítřek jsou prognózy podobného dynamického počasí. Další dny očekáváme zlepšení.
|